Go Ahead Eagles heeft na de onfortuinlijke nederlaag tegen FC Twente een moeizame zege geboekt op FC Dordrecht. Het bleef tot diep in de extra tijd spannend aan de Krommedijk waar Jaroslav Navratil matchwinnaar werd met twee doelpunten waarvan één in de slotminuut van de wedstrijd.

Go Ahead Eagles kwam als krachtig uit de startblokken en stond na zeven minuten op voorsprong. Navratil dook in de ruimte achter de verdediging en kreeg de bal op een presenteerblaadje van Gino Bosz. De buitenspeler drukte beheerst af waardoor een vroege voorsprong een feit was.

Even leek het er op dat het een makkelijke avond zou worden. Maar vier minuten na de openingstreffer liet de Deventer defensie zich makkelijk uitspelen waardoor Zamouri kon binnen schuiven. In het vervolg kregen beide teams nog twee aardige mogelijkheden om tot scoren te komen. Van Moorsel mistte een puike voorzet van Navratil en Verhulst wist de ploeg van Stegeman op de been te houden na een snelle counter van FC Dordrecht. Een nieuwe voorsprong verkreeg Go Ahead Eagles via Thomas Verheydt nadat de spits een voorzet van Bruno Andrade tegen de touwen wist te koppen.

In de tweede helft moest de formatie uit Deventer steeds verder achteruit. FC Dordrecht kreeg grip op het duel en drukte de ploeg van Stegeman bij vlagen met de rug tegen de muur zonder dat er hele grote kansen ontstonden. Echter bracht de Deventer formatie aan de bal te weinig om van een degelijke tweede helft te spreken. Het bleek allemaal voldoende om de overwinning over de streep te trekken. Jaroslav Navratil wist, na een prima pass van Dekker, doeltreffend af te ronden.

Een opsteker voor Go Ahead Eagles dat komende week twee keer in actie komt. Op maandag in eigen stadion tegen Telstar en volgende vrijdag eveneens in de Adelaarshorst tegen Jong AZ.