Go Ahead Eagles is de tweede seizoenshelft begonnen met een nederlaag. In Kerkrade kwam de ploeg van Stegeman ongeveer 40 minuten aardig voor de dag maar dat bleek te weinig om een resultaat mee te nemen uit het zuiden. Roda JC won met 3-1

Na een uitstekend trainingskamp in het Turkse Belek wachtte Go Ahead Eagles een traditioneel lastig uitduel. In Kerkrade trof het Roda JC, dat bij winst, eventueel een periodetitel kon bijschrijven. De ploeg van Stegeman, die nog zo overtuigde in Waalwijk, een kleine maand geleden kwam er in de openingsfase niet aan te pas.
Waar de verwachting was dat Mario Engels in de winterstop wel eens bij Roda zou kunnen vertrekken bleek hij vandaag de man die het verschil kon maken. Na drie minuten kreeg de spits al een behoorlijke kans om te scoren, zijn wilde poging vloog echter naast.
Binnen een kwartier had de thuisploeg de voorsprong echter te pakken. Keulen kon profiteren van wanorde in de Eagles defensie waardoor hij geheel vrijstaand kon binnen tikken bij de tweede paal. De ploeg van Stegeman rechtte de rug echter binnen acht minuten. Een snelle uitbraak via Langedijk werd doeltreffend afgerond door Jaroslav Navratil.
In het vervolg van de eerste helft werd Go Ahead Eagles duidelijk sterker en had het de wedstrijd ruim een half uur onder controle. Gescoord werd er echter niet maar opnieuw werd er verdedigend geschutterd. Allereerst kreeg de ploeg geen druk op de bal en vervolgens laat het centrale duo zich makkelijk uitspelen waardoor Mario Engels tot scoren kan komen, 2-1.
Na de rust is Go Ahead Eagles tot de slotfase niet echt in de wedstrijd geweest. Roda JC had de wedstrijd onder controle zonder dat het enorme kansen kreeg op een grotere voorsprong. Pas in de laatste tien minuten kwam Go Ahead Eagles tot een aantal mogelijkheden. Echter kreeg Verheydt een voorzet van Navratil niet tegen de touwen en bleken twaalf hoekschoppen niet voldoende om enig gevaar te stichten. In de extra tijd bracht de beste spits van de eerste divisie aan alle onzekerheid een einde. Mario Engels zette de eindstand van 3-1 op het scorebord met een uitermate bekeken en goed uitgevoerde stift over Verhulst.