Go Ahead Eagles heeft zich niet bovenmatig hoeven inspannen om de volgende ronde van het bekertoernooi te bereiken. In het Yanmar stadion werd Almere City eenvoudig met 0-2 verslagen. Cordoba en Brouwers hielpen de formatie van Kees van Wonderen aan de doelpunten.

In een weinig temporijke eerste helft kwam Go Ahead Eagles na een kwartier spelen op voorsprong. Luuk Brouwers werd door doelman Woud gevloerd na een korte combinatie door het hart van defensie van de thuisploeg. De middenvelder schoot vervolgens beheerst raak.

In het vervolg van de eerste helft schrokken de aanwezige toeschouwers wakker doordat Nauber invaldoelman Noppert liet zweten.

Het tweede bedrijf begon met een kort offensief van een verder machteloos Almere City. Toch kreeg de ploeg van Gert-Jan Verbeek twee goede kansen om tot scoren te komen. Allereerst deponeerde Helstrup een bal uit de een hoekschop net naast. En vervolgens liet Duijvenstein een enorme kans liggen terwijl hij vanaf zeven meter vrij in kon schieten.

Go Ahead Eagles gooide de bal via een klutsgoal in het slot. De bal caramboleerde via de schouder van Cordoba binnen. Een fervent biljarter zou er jaloers op zijn geweest. In de resterende twintig minuten gebeurde er nauwelijks nog iets spannends. De invalbeurten van jeugdspelers Dumay en Kok zorgde er in ieder geval nog voor dat het vuurtje niet al te snel doofde.

De ploeg van Kees van Wonderen gaat de koker in en kan uitkijken naar Fortuna Sittard in de Eredivisie en een wedstrijd in de derde ronde van de KNVB Beker.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl