Go Ahead Eagles heeft de eerste thuiswedstrijd van het seizoen verloren. In de Adelaarshorst was de ploeg van René Hake niet opgewassen tegen PSV. Voor de Eindhovenaren werd het na ,de terechte en onnodige rode kaart, van Mats Deijl een makkelijke avond terwijl dat er even niet zo naar uit zag.

De wedstrijd was net aangevangen toen Xavi Simons al alleen op dook voor doelman Jeffrey de Lange. Een verkeerde kopbal van Jay Idzes was de inleiding van deze kans. Echter voorkwam aanvoerder Bas Kuipers met een puike sliding ,het eventuele eerste, leed van de avond. Een minuut later was het leed toch geschied nadat Luuk de Jong een voorzet van Gody Gakpo hard tegen de touwen kopte.

Go Ahead Eagles hapte naar adem en kwam nauwelijks van de eigen helft voor de gelijkmaker viel. Een voorzet vanaf links werd door Mats Deijl goed terug gekopt. Lidberg bedacht zich geen moment en verschalkte doelman Benitez met een loepzuivere schuiver. De wedstrijd kantelde daarmee iets meer in evenwicht en Go Ahead Eagles kreeg een aardig aandeel in het spel. Het optimisme van de uitverkochte Adelaarshorst bleek van korte duur. Op de middenlijn vond Mats Deijl het nodig om Richard Ledezma op de achillespees te schoppen waarna hij kon inrukken met een rode kaart.

PSV profiteerde optimaal van de overtal situatie en schoot in de acht minuten die toegevoegd werden aan de eerste helft met scherp. Eerst was Xavi Simons doeltreffend nadat Luuk de Jong aan driebanden deed met paal en lat. En even later kopte Armando Obispo raak op een scherp aangesneden voorzet.

De wedstrijd lag in het slot en beide ploegen wisselde volop in de tweede helft. PSV met het oog op de Champions League kraker tegen Glasgow Rangers en Go Ahead Eagles om erger leed te voorkomen. Nadat Bakayoko de onderkant van de lat had geraakt aan het begin van het tweede bedrijf, gebeurde er eigenlijk niet meer zoveel in de Adelaarshorst. Op het moment dat de wedstrijd getypeerd kon worden als slaapverwekkend maakte Simons de 1-4. Dat bleek het sein voor een leuke slotfase waarin de hard werkende Edvardsen namens de thuisploeg doel troef, 2-4. PSV werd nog twee keer gevaarlijk waarbij invaller Saibari oog in oog met De Lange voorlangs schoot en Joey Veerman nog een keer doel trof. Go Ahead Eagles werd via aanvoerder Kuipers gevaarlijk maar de captain zag zijn poging uit de korte hoek getikt worden door Benitez.

Go Ahead Eagles start zodoende met 0 punten uit twee wedstrijden. Iets waar iedereen van tevoren rekening mee had gehouden. Maar door uitslagen op de andere velden dienen er tegen FC Groningen en Sparta wel punten verzameld te worden.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl