FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles onderuit in machteloze thuiswedstrijd

Go Ahead Eagles heeft tegen FC Eindhoven de slechtste wedstrijd van het seizoen afgeleverd. In de Adelaarshorst was er geen lijn te ontdekken in de ploeg van John Stegeman en werd er in overtal (11 tegen 10) tot overmaat van ramp ook nog verloren, 0-1.

De openingsfase was nog hoopgevend. Binnen anderhalve minuut had Go Ahead Eagles twee keer kunnen scoren. Allereerst zag Paco van Moorsel zijn poging afketsen op de enkels van doelman Swinkels. Nog geen minuut later volleerde Istvan Bakx naast.

Het felle begin kreeg een dramatisch vervolg. Eindhoven nam de wedstrijd in handen zonder gevaarlijk te worden. Go Ahead Eagles kon daar weinig tegenover stellen. Het Deventer publiek begon zich gaandeweg de eerste helft meer te irriteren aan het ontbreken van lijn in het spel. Een sterke spits wordt nodig gemist. Het ontbreken van Verheydt zorgt ervoor dat het spel van Go Ahead Eagles oogt als lukraak de bal naar voren knallen. Het experiment met Paco van Moorsel in de spits lijkt naar de prullenbak verwezen te kunnen worden. Of er moeten in de opbouw van achteruit andere keuzes gemaakt worden. Vanavond werd er keer op keer gekozen voor de lange bal. Vraag die dan direct gesteld wordt is of Gino Bosz daarin gemist word. Het antwoord kan ook nog liggen in een te statisch middenveld dat voor de rust totaal niet uit de verf kwam.

Na de rust werd het spel van Go Ahead Eagles er niet echt beter op. Ook Eindhoven werd slordiger waardoor de formatie van Stegeman wat meer grip leek te krijgen. Met nog 17 minuten op de klok moesten de bezoekers met tien man verder. Van der Heijden ontving zijn tweede gele kaart waardoor de winst binnen handbereik leek. Niets bleek minder waar. Amper vier minuten na de rode kaart lag de bal achter Verhulst in het doel. Allereerst liep Julius Bliek half onder een bal door en vervolgens ging Hobie Verhulst niet vrijuit bij een houdbare bal van Sam.

In de slotfase ontspon zich geen storm op het doel van Eindhoven. Met lood in de schoenen zocht Go Ahead Eagles vertwijfeld naar een punt. Die kwam er nog bijna maar Navratil schoot in de extra tijd net naast. Al met al was het spel van Go Ahead Eagles ver onder de maat en blijkt dat de automatismen van de eerste seizoenshelft, op dit moment, ver te zoeken zijn.

2019-02-02T10:09:48+01:001 februari 2019|Verslagen|