De IJsselderby is uitgelopen op een uiterst vervelende middag voor alles met een rood-geel hart. De prachtige sfeeractie voorafgaand aan het duel bleek helaas geen opmaat tot een enerverende wedstrijd.

Een uitstekende Sergio Padt en een flinke dosis geluk hielden de thuisclub tot aan de rust nog op de been. Na de rust was het echter snel over met de pret. De matig acterende mannen van Andries Ulderink waren in de uitverkochte Adelaarshorst niet opgewassen tegen het sterk spelende Zwolle en mochten uiteindelijk de handen dichtknijpen met slechts een 1-3 nederlaag, ondermeer door twee doelpunten van oud-Eagles Sjoerd Ars.  De nederlaag was niet de enige schade deze middag aangezien Dave Bus met een hamstring blessure nog voor het halve uur de wedstrijd moest verlaten.

Stem hier op uw man of the match.

Foto’s van de IJsselderby vindt u hier.