GA Eagles heeft, na een zeer ondermaatse wedstrijd, het KNVB bekertoernooi roemloos verlaten. In Sittard werd van Fortuna, dat op zes plekken gewijzigd was, met 3-0 verloren.

Het duurde ruim een kwartier voordat er een noemswaardig moment te noteren viel in dit tamme duel. Het was direct raak voor de thuisploeg. Hutten wist tot scoren te komen nadat hij bij Schenk en Ketting was weggelopen. De voorzet van Semedo wist hij vrijstaand tegen de touwen te koppen. Overigens ging doelman de Fockert niet vrijuit, net zoals de twee centrale verdedigers.

Het had overigens weinig gescheeld of GA Eagles was binnen een minuut weer op gelijke hoogte gekomen. Na een voorzet van Joey Suk zag Sam Hendriks zijn schot uit de korte hoek getikt worden door Aykut Özer. Alsof de achterstand en het slechte spel nog niet genoeg was, moest Xandro Schenk halverwege de eerste helft geblesseerd naar de kant. Hij lijkt flink last te hebben van een enkelblessure.

Dat was direct het laatste noemenswaardige moment van de eerste helft. Een helft waarin GA Eagles vooral balbezit had met het centrale duo en de twee backs, maar tot fatsoenlijk aanvalsspel kwam de ploeg niet.

In het tweede bedrijf bleef het een draak van een wedstrijd. De ingevallen Leon de Kogel poogde een keer te schieten vanaf 20 meter. Maar de bal van de ingevallen aanvaller was totaal ongevaarlijk.

Fortuna groef zich de gehele wedstrijd goed in. Speelde verdedigend zeer compact en wist daarmee het spel van GA Eagles te ontregelen. Na ruim een uur spelen kwam Fortuna Sittard op een 2-0 voorsprong. Malsa schoot binnen nadat GA Eagles tot tweemaal toe de bal niet weg kreeg.

De wedstrijd was duidelijk gespeeld. De zeer slecht spelende ploeg van Vlemmings toonde geen enkel moment dat het geloof had in een beter resultaat. Pas in de slotfase was er nog weer een noemenswaardig moment te zien. Toen zorgde Dammers voor de definitieve beslissing door uit de rug van Corbin Ong te lopen en uit een voorzet de 3-0 binnen te koppen.

GA Eagles verlaat daardoor roemloos het KNVB beker toernooi. Waar de ploeg in de competitie de weg naar boven leek ingeslagen leek het vanavond over het hoogtepunt te zijn. Je kunt dat vergelijken met een achtbaan. Ben je eenmaal over het hoogtepunt dan ga je heel hard naar beneden. Dat is was Go Ahead Eagles vanavond duidelijk liet zien in Sittard.