FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles sluit 2017 belabberd af

GA Eagles heeft haar trouwe aanhang met een kater richting de feestdagen gestuurd. In een zeer slecht duel werd met 0-0 gelijk gespeeld tegen nummer 16 RKC Waalwijk.

Jan van Staa besloot voorafgaand aan het duel om nauwelijks wijzigingen aan te brengen in zijn elftal. Alleen routinier Sjoerd Overgoor keerde terug in het basisteam. Het mocht nauwelijks baten. In een dramatisch eerste helft schoot GA Eagles geen enkele keer op doel. Ook de vier hoekschoppen die door Langedijk getrapt werden bleven ongevaarlijk.

RKC Waalwijk zette er twee kansen tegenover. Johan Voskamp kopte vrijstaand in de handen van doelman Stevens. Een minuut later moest Stevens door Groenbast gered worden. De verdediger haalde een schot van Greene van de doellijn.

In het vervolg van de eerste helft grossierden beide ploegen in fouten. Er kwam nauwelijks een fatsoenlijke aanval van de grond. De wedstrijd kabbelde daardoor richting de rust met een logische brilstand.

Ook in de tweede helft is GA Eagles er geen moment in geslaagd om een vuist te maken. De Kogel kwam voor Maneschijn en viel op door het gemopper van de spits. Dat is overigens tekenend voor zijn vorm. Een poging van de man, die GA Eagles twee jaar geleden richting de eredivisie schoot, belandde op de IJsseltribune.

Het enige noemenswaardige moment van de thuisploeg kwam na 66 minuten. Stefano Beltrame zag zijn schot over het doel getikt worden door Vaessen. Voor de rest van de avond was het kommer en kwijl aan de Deventer kant.

RKC speelde in het laatste gedeelte van de tweede helft aanvallender en kreeg ook kansen. Johan Voskamp kreeg tot tweemaal toe een voorzet op zijn hoofd. Maar in geheel vrijstaande positie kreeg hij doelman Stevens niet serieus aan het werk.

Daardoor sloten beide teams af met 0-0 en kon GA Eagles met een fluitconcert richting de feestdagen. Binnen de ploeg van Van Staa ontbreekt het aan vertrouwen maar ook aan lijn in het spel. Daarnaast zijn bepaalde posities onderbezet. Zoals de buitenkanten maar ook de backpositie. Jan van Staa heeft ongeveer twee weken om de boel op de rit te krijgen. Op 12 januari gaat de Jupiler League verder. GA Eagles begint dan in Nijmegen tegen NEC en moet uit een ander vaatje gaan tappen.

2017-12-23T18:09:16+01:0023 december 2017|Verslagen|