GA Eagles heeft de laatste thuiswedstrijd van het seizoen niet aan klantenbinding gedaan. In de eigen Adelaarshorst werd met 1-2 verloren van FC Den Bosch. Nemane bracht nog hoop in de Deventer harten maar zijn aansluitingstreffer kwam te laat.

Het duurde ongeveer twintig minuten alvorens er een kans te noteren viel. Dat was direct een grote die hopeloos gemist werd door Pieter Langedijk. De vleugelaanvaller dook vrijstaand op bij de tweede paal maar schoot de bal voor een leeg doel over.

De wedstrijd kabbelde voort maar na een half uur veerde het publiek weer op. Ditmaal kreeg Den Bosch een uitgelezen mogelijkheid. Echter kon Blummel het cadeautje van Buwalda niet uitpakken. Vlak voor de rust werd het aantrekkelijker. Deyl schoot een afgeslagen hoekschop net naast en Langedijk stiftte een bal in de handen van de doelman. Zes minuten voor de pauze leek Den Bosch op voorsprong te komen maar Blummel zag zijn doelpunt vanwege buitenspel afgekeurd worden.
Na de pauze bleek Den Bosch in de eerste twintig minuten slagvaardiger. Blummel strafte matig verdedigen van Ketting en Beukema af, 0-1. Niet veel later moest scheidend doelman Sonny Stevens redding brengen op een schot van invaller Bouyaghlafen.
Halverwege de tweede helft leek FC Den Bosch de wedstrijd alsnog te beslissen. Na een vrijetrap van GA Eagles werd Blummel met twee passes in stelling gebracht. De aanvaller liet dit buitenkansje niet liggen, 0-2.
Jan van Staa liet het er niet bij zitten en bracht Nemane, Beltrame en Schets. Eerstgenoemde bracht de spanning een kwartier voor tijd terug. Sjoerd Overgoor speelde Nemane goed vrije waarna de huurling hard raak schoot.
In de slotfase probeerde GA Eagles met de lange bal nog een gelijkmaker af te dwingen maar moest het waakzaam zijn voor de counters van de bezoekers. Het mocht echter niet baten waardoor de 1-2 eindstand de zesde nederlaag op rij betekende.
Na afloop werd van een flink aantal spelers afscheid genomen. Sonny Stevens, Xandro Schenk en Patrick Maneschijn werden onder meer uitgezwaaid. Ook Brem Soumaoro en Sjoerd Overgoor mogen vertrekken en de batterij huurlingen zullen ook hun rood-gele shirt ruilen voor een ander. één ding is zeker. Op 1 juli zal er een heel ander elftal staan onder leiding van John Stegeman.