Go Ahead Eagles gaat met een fijn gevoel de winterstop in na een soevereine 1-3 overwinning op RKC Waalwijk. De ploeg van John Stegeman kan zichzelf nog tot winterkampioen kronen als Den Bosch niet wint van Roda JC.

In de eerste 25 minuten van het duel wist Go Ahead Eagles het duel in handen te nemen. Dat leverde de formatie van John Stegeman twee grote mogelijkheden op waaruit niet gescoord werd. Allereerst speelden Jaroslav Navratil en Richard van der Venne een snelle aanval slecht uit, terwijl een kwartier later Lelieveld geen overzicht behield en Van der Venne over het hoofd zag.
Met twee breedte ballen had Go Ahead Eagles al op een ruime voorsprong kunnen staan. In tegenstelling tot een soevereine voorsprong moest Go Ahead nu waken niet met het spel van RKC mee te gaan. Het laatste gebeurde echter wel waardoor het laatste gedeelte van de eerste helft niet het meest sprankelende gedeelte van de wedstrijd was. Echter werd er over dat gedeelte wel het meest nagepraat.
Een minuut voor rust leek Hobie Verhulst een bal te verspelen maar kon te voorkomen met een sliding. RKC reclameerde daarbij voor een handsbal van de doelman. In de tegenstoot wist doelman Etienne Vaassen twee schoten voor de doellijn weg te halen maar was de poging van Navratil hem te machtig. Een 0-1 voorsprong voor Go Ahead Eagles was het gevolg en dat was gezien het kwaliteitsverschil terecht.

Na de rust kwam Go Ahead Eagles niet meer in de problemen nadat het een kwartier flink had aangezet. Met Paco van Moorsel in de spits in plaats van Verheydt, was er meer dynamiek in het elftal en daar wist de formatie van Fred Grim zich geen raad mee. Het gevolg was vier hoekschoppen in een tijdbestek van twaalf minuten. Van der Venne en Veldmate kopten beide raak waardoor Go Ahead Eagles in een zetel zat.
Na de 0-3 was de wedstrijd gespeeld en had Go Ahead moeten uitlopen na een grotere voorsprong. Echter verzuimden Bakx, Langedijk en Navratil de score op te voeren. RKC kreeg vlak voor tijd de eretreffer nog op het bord. Hansson, één van de betere RKC’ers, schoot in de voorlaatste minuut hard raak.
Go Ahead Eagles kreeg van John Stegeman een 7 voor de eerste seizoenshelft. De ploeg heeft twee punten meer gepakt dan heel vorig seizoen en vaart een prima koers. Met een beetje geluk is het na zaterdagavond herbstmeister en kan het zich als koploper melden op 13 januari in het Parkstad Limburg Stadion. Dan begint de weg naar… wellicht een 8 van de trainer aan het einde van dit seizoen.

Het is weer mogelijk om hier te stemmen op de Eagle van het jaar!