De eerste ronde van het KNVB-bekertoernooi werd een merkwaardige. Go Ahead Eagles wist de vloer met NAC aan te vegen door uiteindelijk met 6-0 te winnen. Na twintig minuten spelen koerste de ploeg van Kees van Wonderen op een 25-0 overwinning. Het was toen namelijk al 5-0. Vele mogelijkheden en kansen later bleef de score steken op 6-0. Een unieke en krankzinnige avond in de Adelaarshorst.

Maurice Steijn, de trainer van NAC, had voor de wedstrijd al aangekondigd deze wedstrijd te zien als dé voorbereiding op het competitieduel met NEC. Go Ahead Eagles maakte daar dankbaar gebruik van. Al na zes minuten was Sam Beukema, voor de derde keer dit seizoen, trefzeker met een kopbal na een goed aangesneden hoekschop van Eyibil.

Dat de Deventer formatie vlammend uit de startblokken kwam bleek wel toen twee minuten later Sam Hendriks doel trof nadat Zakaria Eddahchouri rond het strafschopgebied de bal had onderschept en alleen nog maar hoefde breed te tikken. NAC bleek aangeslagen wild en Go Ahead Eagles dook als een zeearend op zijn prooi. Na dertien minuten had het NAC stevig in de klauwen vast. Dit keer kon Eddahchouri profiteren van geklungel van Siereveld, waardoor de 3-0 op het scorebord kwam.

Nog geen twee minuten later keken de aanwezige persmensen elkaar vragend aan. Wat gaat hier gebeuren? Go Ahead Eagles was ontzettend gretig en zeer effectief. Zeker toen bleek dat Jeroen Veldmate een strafschop benutte na een overtreding op Sam Hendriks. En de 5-0 liet niet lang op zich wachten. Na een dribbel over 40 meter was Luuk Brouwers trefzeker nadat hij ook nog een mooie één-twee speelde met Rabillard.

Na een 5-0 ruststand pakte Go Ahead Eagles de draad in de tweede helft heel aardig op. De gretige Rabillard was twee minuten na de pauze trefzeker met een droge schuiver die onder ,de arme doelman Chiel Kramer, door ging. Vervolgens stopte de doelpuntenproductie. Toch kreeg de thuisploeg nog een aantal grote kansen via de ingevallen Mulenga, Bakker en Ross. Tot doelpunten werden ze niet meer geproduceerd. Maar het spel bleef een fijn aanzicht om naar te kijken in de tweede helft.

Kortom een sensationele en merkwaardige avond in de Adelaarshorst waarin Go Ahead Eagles de tweede ronde van het bekertoernooi bereikt.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl