Go Ahead Eagles heeft de Overijsselse derby van FC Twente gewonnen. De thuisploeg schoot uit de startblokken en had binnen een kwartier al een 2-0 voorsprong te pakken. Pas na een uur spelen moest de thuisploeg zich terugtrekken op de eigen helft maar écht in gevaarlijk werd het nooit.

In een stampvolle Adelaarshorst wist Go Ahead de weg naar voren direct te vinden. Vanaf het fluitsignaal werden de bezoekers uit Enschede vastgezet en de wil van de thuisploeg opgelegd. En als je dan ook enig fortuin hebt bij de kansen dan gaat het snel de goede kant op. Rommens schoot raak na zes minuten spelen en even later was hij de aangever op Lidberg die keurig raak wist te koppen. Een enorme steun in de rug voor Go Ahead dat een Twente trof waarbij onder meer Zerouki, Propper en Sadilek niet aanwezig waren. Het zorgde ervoor dat de bezoekers geen vuist konden maken.

Na een hinderlijke onderbreking van 20 minuten vanwege wanordelijkheden kwam Go Ahead toch weer aardig uit de kleedkamer. Via Stokkers had de thuisploeg al moeten uitlopen naar een grotere voorsprong.

Na de rust kreeg Go Ahead Eagles die ene kans nog op de 3-0 maar beperkte het zich met name tot verdedigen. Twente was nog steeds niet in goede doen waardoor het geloof op de tribune groeide. Uiteindelijk bleef de ploeg van Hake goed overeind en won het dik verdient met 2-0 van subtopper FC Twente.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl