Go Ahead Eagles heeft in een fantastische topper met 1-1 gelijk gespeeld tegen NEC. In Nijmegen was de ploeg van John Stegeman ruim een uur de bovenliggende partij maar verzuimde het vaker dan één keer te scoren waardoor het slechts bij een puntendeling bleef.

Het is de 71ste minuut als de ingevallen Paco van Moorsel een zoveelste goede aanval van Go Ahead Eagles keihard tegen de touwen schiet. Een verdiende 1-1 prijkt er op dat moment op het scorebord maar iedere voetbalsupporter moet gezien hebben dat Go Ahead Eagles al lang afstand had moeten nemen van NEC.

In een boeiende topper wist de ploeg van John Stegeman zeven doelrijpe kansen bij elkaar te spelen maar was met name Richard van der Venne niet scherp in de afronding. Zijn grootste kans lobde hij voorlangs terwijl de aanvallende middenvelder alleen de keeper nog op zijn weg had. Tel daarbij op dat Richard van der Venne in de eerste helft twee keer pech had met een bal op de paal en je weet dat een doelpunt van zijn voet er deze avond waarschijnlijk niet in zit.

NEC was de wedstrijd, tussen de nummer 3 en 1 van de ranglijst, overigens wel beter begonnen. In het eerste kwartier was de ploeg van Jack de Gier de bovenliggende partij en kon het flinke druk uitoefenen op het doel van Hobie Verhulst. De sluitpost hoefde slechts één keer handelend op te treden. Nog voor Go Ahead in de wedstrijd kwam had Achabar al een bal in het zijnet geschoten. Toen de trein uit Deventer echter op gang was leek hij dwars door de Nijmeegse defensie te denderen. Echter zag van der Venne twee inzetten op de paal belanden en bracht doelman Alblas redding op een schot van Navratil.

In de slotfase van de eerste helft bleek NEC ook weer mee te doen in de wedstrijd. Een snelle combinatie tussen Achabar en Braken werd door laatstgenoemde op goede wijze afgerond. Een fikse tegenslag voor Go Ahead Eagles dat de wedstrijd onder controle leek te hebben maar toch moest rusten met een achterstand.

De tweede helft had een kwartier nodig om op gang te komen maar daarna ging het vooral aan Go Ahead Eagles kant weer los. Richard van der Venne had acht minuten na de rust moeten scoren nadat hij één op één met de doelman kwam. Zijn lob ging rakelings naast. Na de 1-1 kreeg Go Ahead Eagles kansen op meer. Tot driemaal toe speelt de Deventer formatie een counter niet goed uit en het zag de doelman nog een bal voor de lijn wegtikken.

De manier waarop Go Ahead Eagles zich vanavond gepresenteerd heeft, geeft aan dat er duidelijk een stijgende lijn zichtbaar is. Maar de kanttekening is wel dat de ploeg beter met de kansen moet omgaan, dan had het zich pas echt beloond voor de prachtige vertoning in de Goffert.