FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles verzuimt weg te lopen van FC Den Bosch

De eerste halve finale tussen GA Eagles en FC Den Bosch, voor een plek in de Eredivisie, is geëindigd in een 2-2 gelijkspel. Alle statistieken spraken na 90 minuten in het voordeel van de ploeg van John Stegeman behalve de eindstand.

GA Eagles opende de wedstrijd in de negende minuut met een harde kopbal van Paco van Moorsel. De gelegenheidslinksbuiten zag de bal onder de lat weggetikt worden door doelman van der Steen. Drie minuten later poogde Gino Bosz van 25 meter en zag de bal op het dak van het doel.

Langzaam nam Go Ahead Eagles de wedstrijd in handen maar net op het moment dat ze de wedstrijd naar zich toe wilden trekken ging het verkeerd. Van de Sande kon vrijstaand binnenkoppen nadat de voorzet ook geheel vrijstaand gegeven kon worden.

Het leek een flinke tik voor de thuisploeg. Echter trok de ploeg de wedstrijd al snel weer naar zich toe. Via een bekeken rolletje kwam de stand op 1-1. Tot aan de rust bleef de formatie van Stegeman heer en meester, gescoord werd er niet meer.

Direct na de rust ontplofte de Adelaarshorst direct. Een verwoestende uithaal van Thomas Verheydt sloeg keihard tegen de touwen. De grensrechter gooide roet in het eten door de vlagen voor buitenspel. Nog geen twee minuten later sloeg Den Bosch opnieuw toe. Ditmaal was Brouwers trefzeker vanuit een assist van Verbeek.

De hoofden gingen bij Go Ahead Eagles niet naar beneden. Het reeg de kansen eigenlijk aan elkaar. Bakx verscheen alleen voor de keeper en zag zijn poging van de lijn gehaald worden. Even later werd een schot van Navratil door van der Steen onder de lat weggetikt worden. Ook Pieter Langedijk zag een schot door de doelman tot corner verwerkt worden. Ook een scrimmage met daarbij Verheydt in de hoofdrol werd net voor de doellijn weggehaald.

Jaroslav Navratil was na een cadeautje van een FC Den Bosch verdediger uiteindelijk wel trefzeker. Go Ahead Eagles ging vervolgens op zoek naar meer. Daarbij kreeg het via een strafschop de uitgelezen mogelijkheid. Paco van Moorsel zag zijn inzet echter gekeerd worden en zijn rebound over het doel belanden.

2019-05-19T21:07:06+02:0019 mei 2019|Verslagen|