Go Ahead Eagles reeks van ongeslagen wedstrijden is ten einde. In de klassieke Adelaarshorst werd met 1-4 verloren van AZ. De bezoekers uit Alkmaar toonden zich een terechte koploper in de Eredivisie door de ploeg van René Hake volledig kansloos te laten.

In het eerste half uur leek Go Ahead Eagles nog aardig mee te kunnen met de bezoekers maar al snel werd duidelijk dat het vooral verdedigen was. De druk die de thuisploeg normaal gesproken kan ontwikkelen ontstond niet waardoor er vooral veel verdedigende meters gemaakt moesten worden.

Het gevolg was een 0-1 achterstand bij de pauze en daarmee kwam de thuisploeg nog goed weg. AZ kreeg snel na de eerste treffer al kansen op meer maar zag met name een kopbal van Hatzidiakos net naast gaan.

In het tweede bedrijf kwam Go Ahead Eagles niet in de wedstrijd. Een snelle 0-2 zorgde ervoor dat de wedstrijd al binnen het uur beslist was. Een slotoffensief vanaf minuut 80 leverde weliswaar nog twee aardige kansen op maar tot een aansluitingstreffer kwam de thuisploeg niet. Pas na de 0-3 van AZ mocht Willumsson aanleggen vanaf elf meter voor een eretreffer waarna AZ met de vierde van de avond nog een extra duit in het zakje deed.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl