Go Ahead Eagles heeft het jaar 2019 afgesloten met drie overwinningen op rij. Op sportcomplex Zoudenbalch won de ploeg van Jack de Gier met 0-3 van Jong FC Utrecht. Met die overwinning heeft het plek twee in het vizier.
Het was geen sprankelend duel op een koude decemberavond. Echter speelt Go Ahead Eagles al weken als een collectief dat nauwelijks te verslaan is. Het oogt af en toe wat saai maar er zijn ook heel flitsende momenten bij. Na zeventien minuten was dat eerste moment waarbij Mael Corboz direct wist te scoren.
Het duurde daarna bijna tot de rust alvorens er weer een mogelijkheid te noteren bleek. Vijf minuten werd de score verdubbelt. Wederom Corboz was trefzeker. Ditmaal met een alleraardigst schot in de kruising.
Na de pauze leek het duel als een nachtkaars uit te gaan. Er ontstonden nauwelijks kansen. Al wekenlang geeft de verdediging onder leiding van Beukema en Veldmate weinig kansen weg. Ook vanavond werd doelman Verhulst niet getest. En dat is gewoon een heel goede prestatie. Niet sprankelend maar wel het fundament om goede resultaten te behalen.
Het slotakkoord van 2019 bleek voor Jenthe Mertens. Met een prima afstandsknal luidde de rechtsback het kalenderjaar 2019 uit. Een tumultueus jaar waarin promotie op een haar naar (1 minuut) werd misgelopen en waarin vervolgens 18 wedstrijden niet verloren werd. Dat bied hoop en perspectief voor de tweede seizoenshelft.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl