Go Ahead Eagles heeft een punt overgehouden na een 0-0 gelijkspel tegen koploper Cambuur. In de Adelaarshorst heeft de ploeg van Kees van Wonderen goed verdedigd en de test met de gedoodverfde kampioen doorstaan.

Cambuur kwam vliegend uit de startblokken en kreeg in het eerste kwartier drie aardige mogelijkheden. Op pogingen van Muhren en Antonia had Jay Gorter een antwoord. Nadat Go Ahead Eagles het openingskwartier schadevrij doorkwam ging het zelf beter voetballen. Met Botos en Mulenga kreeg het een serieuze kans op de voorsprong. De voorzet van Botos kwam achter Mulenga terecht waardoor de spits geen kans zag om doel te treffen.

Op het half uur kreeg Go Ahead Eagles de grootste kans van de wedstrijd. Boyd Lucassen leek een volley raak te gaan schieten maar zag zijn poging van elf meter gestuit worden door twee verdedigers van de bezoekers. Niet veel later schoot Rabillard net naast.

Direct na de pauze kreeg Cambuur het voor elkaar om Go Ahead Eagles achteruit te drukken. In eerste instantie zonder problemen voor de thuisploeg. Een hard schot werd onschadelijk gemaakt door Jay Gorter maar tot de 70e bleef dat het enige wapenfeit.

In het laatste kwartier werd het spannender en moest Go Ahead Eagles zich beperken tot verdedigen. De organisatie was op orde en dat leverde slechts één enorme kans op voor de koploper. Het juichen van Luuk Brouwers, na zijn geniale onderschepping, gaf aan dat de thuisploeg enorm veel energie steekt in het verdedigen.

Mede door goed verdedigend teamwerk, gedisciplineerd spel en uitzonderlijk goede ingrepen van Brouwers en Lucassen behaald Go Ahead Eagles een punt. In kader van de ontwikkeling die het team doormaakt is dit een uitstekend punt tegen de sterkste ploeg uit de Keuken Kampioen Divisie.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl