Alle reacties van binnen en buiten de club op de keuze tussen kunstgras en veldverwarming wegende, en natuurlijk ook de lopende Actie Middenstip, kon de conclusie niet anders zijn dan dat de club kiest voor de aanleg van veldverwarming. ‘Echt gras hoort bij het DNA van deze club’, aldus aanstaand voorzitter Edwin Lugt. De club kan de dure aanleg op dit moment niet financieren. Daarom financiert de gemeente de aanleg voor. Wethouder Swart gaat de gemeenteraad daarom vragen om een krediet van 325.000 euro te verstrekken.

De actie Middenstip wordt hiermee niet overbodig; hoe meer geld we inzamelen, des te eerder kan het krediet, en de 5% rente, worden terugbetaald.

In die 325.000 euro is ook begrepen een bedrag voor de aanleg van een looptunnel en de verplaatsing van het uitvak naar de Leo Halle-tribune vak 18. De looptunnel voor uitsupporters zal achterlangs de IJsseltribune worden gelegd richting de Brinkgreverweg.

Uibreiding stadion

Verder wordt de hoofdtribune uitgebreid met drie rijen waarin de dugouts zullen worden geintegreerd. Dit levert 360 extra zitplaatsen op. De uitbreiding van het aantal staanplaatsen op de b-side is vrijwel zeker. Gemeente is akkoord, alleen de KNVB moet nog toestemming geven. De totale capaciteit zal dan uitkomen op 8000.

Transfernieuws

Tije ten Den, de 20-jarige aanvaller, heeft zijn contract verlengd met een seizoen met een optie voor nog een seizoen.

Maurice de Ruiter, clubtopscorer van zaterdaghoofdklasser DVS’33 uit Ermelo, heeft een amateurcontract getekend voor een jaar.