Go Ahead Eagles heeft ook zijn tweede uitwedstrijd van het seizoen in winst weten om te zetten. In Almere werd de plaatselijke ‘City FC’ met 1-2 verslagen door twee late goals van Louis Pedro op aangeven van Koen van der Biezen. Goed was het echter allerminst.

Met een door blessures (Theo Vogelsang, Joep van den Ouweland) en een schorsing (Joey Suk) geplaagde middenveld kregen de bezoekers in de eerste helft onvoldoende grip op de wedstrijd. Omdat de thuisploeg er na de enorme dreun van vorige week veel aan gelegen was de nul te houden, kwam de wedstrijd niet tot leven en zal de eerste helft dan ook niet lang in het geheugen blijven van de vele uit Deventer meegereisde fans.
In het tweede bedrijf trok Go Ahead de wedstrijd langzaam naar zich toe. Kansen die werden gecreëerd waren echter niet aan de voorwaartsen besteed. Met name Koen van der Biezen liet drie grote mogelijkheden onbenut. Er bleek uiteindelijk een tegengoal uit een rappe counter van Almere voor nodig om de ploeg de juiste scherpte te geven. Louis Pedro toonde tweemaal, op aangeven van de naar zijn vorm zoekende Koen van der Biezen, zijn koelbloedigheid voor de Goal.

Een ‘narrow escape’ levert echter ook gewoon drie punten op waardoor Go Ahead Eagles zich nestelt in de subtop van de Jupiler League. Door verrassende nederlagen van Sparta (uit bij RBC) en Cambuur (thuis tegen AGOVV) is onze komende tegenstander Helmond Sport de trotse lijstaanvoerder. Een mooi affiche dus voor aanstaande vrijdagavond in de Adelaarshorst.