De Overijsselse derby in Enschede tegen FC Twente heeft Go Ahead Eagles geen punten opgeleverd; 2-1. Wijnaldum was weer hersteld en startte in de basis, evenals de ex-RKC’er Sander Duits. Lars Lambooy was ook weer fit en begon op de bank. De start was niet goed. Al na vier minuten werd de verdediging lelijk te kijk gezet door een goed combinerend Twente en kon Castaignos de 1-0 aantekenen.

Een afstraffing voor het zwaar gehavende team bleef echter achterwege. Sterker nog, Marnix Kolder kon op aangeven van Jules Reimerink (fraaie hakbal) na ruim 20 minuten de gelijkmaker achter ex-collega Nick Marsman schieten. Op dat moment niet eens onverdiend. De gelijke stand werd voor rust echter nog verspeeld. Jesus Corona omspeelde eenvoudig Sven Nieuwpoort en omdat de rugdekking ontbrak kon Corona de 2-1 vervolgens ongehinderd langs Cummins schieten.

Onmachtig Eagles

Kort na de rust kreeg Twente een uitgelezen mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te schieten na een overtreding van Wijnaldum binnen de zestien. Vanaf elf meter liet Luc Castaignos wederom zien niet altijd het vizier op scherp te hebben. Erik Cummins ranselde de bal uit het doel en deed dit ook in de herkansing. Dat Cummins vervolgens uitgroeide tot de man of the match aan Eagles zijde zegt alles over het verloop van de tweede helft. Eagles bleek onmachtig en Twente verzuimde de wedstrijd te beslissen. Het gemis van Schalk (6 weken uitgeschakeld), Turuc, Vriends (2 wedstrijden geschorst) en de Sa (rugklachten) deed zich gelden. De creativiteit in aanvallend opzicht ontbrak vanavond.

Lastige tijden

Na de nederlaag is GA Eagles weer onder de degradatiestreep gezakt. Volgende week wacht een nieuwe, lastge uitwedstrijd tegen ADO. Toch moeten er ook in uitwedstrijden punten worden gepakt om uit de problemen te komen. Met de vele afwezigen wordt dat lastig genoeg.

FC Twente – GA Eagles 2-1 (2-1)

4. Castaignos 1-0; 21. Kolder 1-1; 31. Corona 2-1.

Stem hier op uw man of the match

Interviews

Erik Cummins