Een behoorlijk gehavend Go Ahead Eagles kwam gisteren goed voor de dag in het Abe Lenstra stadion. Türüc en Duits waren geschorst en Lewis was door griep geveld. Reimerink, Schalk en Lambooij waren de vervangers. V.d. Hart verving de ook al gebleseerde Cummins.
Go Ahead won de eerste helft met 2-0, Heerenveen de tweede met 2-0, eindstand derhalve 2-2. Een punt waar de ploeg vooraf wel maar achteraf niet tevreden mee kan zijn. Hoewel Heerenveen kon bogen op het meeste balbezit, waren de beste kansen voor de Deventenaren.

Na het openingsoffensief werd Go Ahead messcherp in de counter en binnen het half uur lieten Marnix Kolder en Alex Schalk het net bollen achter doelman Kristoffer Nordfeldt. Deze 2-0 werd zonder al te veel problemen over de rust heen getild. Net als vorige week tegen Heracles viel de tegentreffer kort na rust echter snel en werd gevreesd of de overwinning wel over de streep getrokken kon worden.

Die vrees bleek dus gegrond, al waren de beste kansen in de tweede helft voor Go Ahead. Reimerink en Schalk waren nog erg dichtbij maar zij lieten na de fluwelen counters te verzilveren en de wedstrijd in het slot gooien. Zo kon Heerenveen enkele minuten voor tijd alsnog twee punten van ons afsnoepen. Go Ahead staat nu op de 15e plaats met 12 punten. Over twee weken wordt de competitie vervolgd met een cruciale thuiswedstrijd tegen NAC.

Stem hier op uw man of the match.

SC Heerenveeen – Go Ahead Eagles 2-2 (0-2)

21. 0-1 Marnix Kolder
29. 0-2 Alex Schalk
49. 1-2 Daley Sinkgraven
84. 2-2 Jukka Raitala

Scheidsrechter: Jochem Kamphuis

Gele kaart: Mark Uth, Thomas Dalgaard (beide SC Heerenveen), Giliano Wijnaldum, Jules Reimerink (beide Go Ahead Eagles)

SC Heerenveen: Kristoffer Nordfeldt; Stefano Marzo, Jordy Buijs (80. Jukka Raitala), Joost van Aken (65. Kenny Otigba), Pele van Anholt; Marten de Roon, Daley Sinkgraven, Joey van den Berg; Luciano Slagveer, Mark Uth, Sam Larsson (46. Thomas Dalgaard).

Go Ahead Eagles: Mickey van der Hart; Sven Nieuwpoort, Bart Vriends, Jop van der Linden, Giliano Wijnaldum (78. Xandro Schenk); Jeffrey Rijsdijk, Sjoerd Overgoor, Lars Lambooij (87. Mawouna Amevor); Jules Reimerink, Marnix Kolder, Alex Schalk (85. Nick de Bondt).

Interviews Erik van Luttikhuizen