Go Ahead wist in de thuiswedstrijd tegen Heracles niet de nodige 3 punten te pakken. Het was arbiter van de Graaf die de sta in de weg bleek. Hij weigerde eerst een penalty aan Go Ahead toe te kennen bij een handsbal van Armenteros. Even later in de 12e minuut zag hij wel een handsbal van Manu waarop hij besloot met een penalty voor Heracles en zelfs rood voor Manu. Het bleek een onterechte beslissing van de arbiter maar Go Ahead kwam wel op een 0-1 achterstand. Op de B-Side werd hier ludiek op gereageerd waar men snel een spandoek had gemaakt. Daarna profiteerde Heracles van de ruimte die Go Ahead bood en kwam zo al snel op een 0-3 voorsprong. Het was Crowley die met een schitterend doelpunt de 1-3 aantekende in een fase waar de overgebleven 10 man ondersteund door de 12e man knokte voor wat het waard was. De 2-3 leek te gaan vallen maar het was Heracles die voor rust de eindstand van 1-4 aantekende. Hoe de wedstrijd was gelopen met 11 man in het veld zullen we dus nooit weten zei Maaskant na afloop. Feit is dat we volgende week er weer moeten staan dan volgt Willem II.

Voor de wedstrijd werd Sander Duits nog bedankt en gefeliciteerd voor zijn 400 wedstrijd in het betaalde voetbal.