Go Ahead Eagles heeft zichzelf een belangrijke dienst bewezen door te winnen van naaste concurrent ADO Den Haag en op de ranglijst over de Hagenezen heen te wippen.  Omdat op Dordrecht na alle concurrenten punten hebben laten liggen werden wij de grote winnaar van het weekend.
De wedstrijd tegen ADO, waar de Chinese miljoenen binnen schijnen te zijn, brandde moeilijk los. Den Haag poogde van uit een gesloten defensie de thuisploeg via de counter pijn te doen.  Go Ahead zag slechts sporadisch kans dit blok te doorbreken maar gaf verdedigend niet veel weg. Alleen Michiel Kramer, terug van een schorsing, dook in de eerste helft één maal gevaarlijk op voor van der Hart, deze redde echter bekwaam.
Aanwinst Wesley Verhoek brak op slag van rust de wedstrijd open. Zijn inzet werd door Vito Wormgoor met de arm beroerd waarna scheidsrechter Jansen resoluut naar de stip wees en Wormgoor met rood het veld afstuurde.
Dit buitenkansje werd door Jop van der Linden perfect buiten bereik van de Haagse goalie tegen de touwen gejaagd, 1-0.

In de tweede helft weigerde Go Ahead de wedstrijd in het slot te gooien tegen een machteloos ADO. Marnix Kolder kreeg twee maal de bal op het presenteer blaadje maar schoof even zo vaak de bal naast het doel. Deniz Turuc toucheerde met een schot vanaf de zestien nog de paal aan de verkeerde kant.
De enkele poging welke Den Haag nog ondernam in de tweede helft werd met veel strijd de kop in gedrukt.  De overwinning kwam dan ook niet meer in gevaar.

Deze uiterst belangrijke overwinning verschaft de ploeg weer wat lucht en vertrouwen voor de komende wedstrijden tegen FC Groningen uit en Excelsior thuis.
De rood-gele brigade wordt zaterdag in Groningen in ieder geval ondersteund door een mooi legioen. Daar zal het dus niet aan liggen.

Interviews Erik van Luttikhuizen