In een uitverkochte Adelaarshorst heeft Go Ahead de laatste wedstrijd van de reguliere competitie in winst omgezet. Tegen de buren uit Apeldoorn kon Andries Ulderink met enige fantasie nog net elf spelers de wei in sturen. Schorsingen en blessures gaven hem niet veel keus.
Jonathan Vosselman en Joey Suk zaten een schorsing uit, terwijl Jarchinio Antonia, Frank van der Zwan, Kevin van Diermen, Resit Schuurman en Timon van Leeuwen kampten met een kwetsuur. Laatstgenoemde was wel fit genoeg om als gelegenheidsbankzitter te fungeren. Freek Heerkens, van wie lang onzeker was of hij kon spelen, nam vanwege een enkel- en achillespeesblessure eveneens plaats op de bank.
Ondanks dat wist de ploeg door doelpunten van Koen van der Biezen en Luis Pedro met 2-1 te winnen en zo met een goed gevoel de play offs in te gaan. Opvallend aan Deventer zijde was het sterke optreden van Glenn Kobussen centraal achterin. Aanstaande dinsdag wacht de uitwedstrijd van de tweeluik tegen FC Den Bosch. Meer info over de kaartverkoop vindt u elders op deze site.