Go Ahead Eagles en NAC hebben in een zeer matig duel de punten gedeeld. De bloedeloze wedstrijd tussen de subtoppers eindigde daarom zoals het begon, 0-0.

Als je met een flinke dosis positief enthousiasme naar het duel gekeken hebt, dan kun je nog spreken over twintig aardige minuten. De openingsfase was voor Go Ahead Eagles, dat doormiddel van een vlotte opbouw een aantal keren tot aanvallen kwam. Kansen ontstonden er niet, mogelijkheden bleven ook achterwege. Maar er zat enig tempo in het spel. Het vervolg zou dan een aantal kansen moeten zijn. Die bleven voor de thuisploeg uit. NAC nam de wedstrijd in handen en dwong Jay Gorter vlak voor de pauze tot een knappe redding.

Na de thee zakte het spelpeil tot een zeer bedenkelijk niveau. Go Ahead Eagles schoot geen enkele keer op doel en mag doelman Gorter bedanken voor een aantal puike reddingen. Aanvallend is de ploeg van Van Wonderen niet verrassend en doortastend. De flankaanvallers zijn niet tot nauwelijks dreigend en Sam Hendriks stond 70 minuten op een eiland. Met Mulenga en Crowther erbij werd Go Ahead Eagles ook nauwelijks dreigend.

De ploeg van Kees van Wonderen kan voorlopig bouwen op een solide verdediging maar het is aanvallend te mager om een matig duel stiekem te winnen. Laat staan, om een aantal sprankelende aanvallen doeltreffend af te ronden. Voor de kerstdagen speelt Go Ahead Eagles nog twee keer. Donderdag in de tweede ronde van de KNVB beker tegen Cambuur en volgende week zondag in Limburg tegen Roda JC.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl