Na de winst op ADO Den Haag is Go Ahead Eagles weer met beide benen terug op aarde geland. In de ‘groene kathedraal’, gevuld met ruim 20.000 toeschouwers, lagen er weinig tot geen mogelijkheden op een goed resultaat, kansloos noemen ze dat ook wel.

Aanwinst Glynor Plet mocht nog naast zijn trainer op de bank plaats nemen waardoor de jarige Kolder een basisplaats werd gegund. Nadat de laatste supporters koud bekomen waren van de klim naar het uitvak lag de bal al achter Mickey van der Hart, die op het schot van Rusnac niet echt vrij uit ging; 1-0. Dat was eerder dit seizoen ook al het geval toen Rusnac nog bij SC Cambuur speelde.

Snel op achterstand komen is wel het laatste wat je wilt in zo’n duel. Helaas gebeurde het voor de zoveelste keer in een uitwedstrijd. Gelukkig waren de Groningse aanvallers, waaronder de door sommigen jammerlijk uitgefloten Antonia, zo vriendelijk ons nog tot ver na rust in de wedstrijd te houden. Een tweede tegenvaller volgde echter snel. Mawouna Amevor liep in een duel aan de zijlijn een ogenschijnlijk ernstige liesblessure op en moest de strijd staken.

Tweede helft

Go Ahead was en bleef onmachtig. Een prachtige Groninger aanval met een dubbele hakbal (Antonia onder meer) besliste de wedstrijd twintig minuten voor tijd; 2-0. Glynor Plet stond toen tot ongenoegen van de fans nog steeds niet binnen de lijnen. Het laatste kwartier werd hem door Foeke Booy gegund, waarin hij liet zien veel dynamischer te zijn dan Marnix Kolder. Maar de tijd om nog iets te doen was te kort. Zijn eerst balcontacten gaven de supporters, met 500 man sterk afgereisd, wel een beetje hoop mee tijdens de lange terugreis naar Deventer. Hoop op een goed resultaat aanstaande dinsdag tegen concurrent en promovendus Excelsior, en misschien een andere basisopstelling? Let op; aanvang wedstrijd 18:30 uur.

FC Groningen – Go Ahead Eagles 2-0 (1-0)

Stem hier op uw man of the match.

Interviews door Erik van Luttikhuizen