Het heeft even geduurd, maar in Almelo kwam de derde uitoverwinning op een perfect moment; 1-2. De ontlading, bij het besef dat het nu bijna niet meer mis kan gaan, was enorm. Dolle taferelen op het veld waar de spelers de winst vierden met het wederom super sfeervolle uitvak. Later op de avond werd dit nog eens dunnetjes herhaald in en rond het supportershome.

Achterstand

Go Ahead Eagles begon goed aan de wedstrijd. De winst van afgelopen woensdag had de ploeg zichtbaar vertrouwen gegeven. Middenvelder Türüc stond na zijn schorsing van een duel weer in de basis ten koste van Rijsdijk. Toch kreeg ook Heracles de voorsprong weer op een presenteerblaadje van de Deventer defensie aangereikt. Een te zachte terugspeelbal verhinderde het goed uitverdedigen van Andersen. In de verwarring die daardoor ontstond scoorde de vrijstaande Rosheuvel.

Jarchinio Antonia was daarna erg dichtbij de gelijkmaker. De bal passeerde oud-Eagle van het jaar Remco Pasveer maar de paal stond een doelpunt in de weg. Ook Heracles liet zich overigens niet onbetuigd, maar de schade bleef beperkt tot een doelpunt.

Schoonheid

In de rust werd Schenk vervangen door AZ-huurling Haps. Aan de hand van de teruggekeerde Deniz Türüc en de bij het stijgen van de temperatuur excellerende Antonia werd in de tweede helft succes afgedwongen. Beide doelpunten waren van grote schoonheid. Een sublieme combinatie tussen Marnix Kolder en Deniz Türüc scheurde de Almelose defensie uiteen. Pasveer was vervolgens kansloos op de inzet van Türüc; 1-1. Een messcherpe counter bracht even later de beslissende voorsprong. Deniz Türüc bediende Antonia die de gaskraan al had opengedraaid. De meegelopen Erik Falkenburg hoefde op aangeven van Antonia de bal alleen nog maar binnen te schuiven; 1-2.

In het restant bleef Go Ahead Eagles eenvoudig overeind en had het via de onhoudbare Antonia nog enkele grote kansen om verder uit te lopen; dat gebeurde echter niet. De overwinning zorgde er voor dat de Eagles weer boven Heracles op de ranglijst kwamen te staan. Het thuispubliek, waarvan een flink gedeelte de tribunes al had verlaten, trakteerde de eigen favorieten daarop op een fluitconcert.

Rood

Enige smetje op de avond was de veldverwijzing van Antonia. Een klein duwtje tegen de vervolgens overdreven vallende Te Wierik was volgens scheidsrechter Higler rijp voor rood. Een zwaar overdreven beslissing maar de blijdschap overheerste deze avond.
Het was al na twaalven toen de spelersbus enthousiast met vuurwerk en rookpotten werd ingehaald bij de Adelaarshorst door honderden fans.

Heracles – Go Ahead Eagles 1-2 (1-0)

36′ Rosheuvel 1-0
68′ Türüc 1-1
74′ Falkenburg 1-2