De medische staf van Go Ahead Eagles werkt dit seizoen met hartslagmeters. Dankzij deze moderne apparatuur kan fysiotherapeut Tim Glazenburg de spelers tijdens trainingen en wedstrijden optimaal controleren, waardoor overbelasting tijdig wordt gesignaleerd.

De aanschaf van de kostbare apparatuur werd geheel mogelijk gemaakt door de bedrijven RM & Co Sanitair, ABC Badkamers en de Supportersvereniging van Go Ahead Eagles. Voor de wedstrijd tegen SC Heerenveen werd de apparatuur officieel overhandigd aan Tim Glazenburg en trainer Andries Ulderink. Remco Muiderman van RM & Co Sanitair en ABC Badkamers en Edward Rondhuis van de Supportersvereniging kregen meteen een demonstratie.
De gegevens van elke speler is nauwgezet te volgen op een laptop, waardoor er bij overbelasting meteen kan worden ingegrepen. ‘Met deze apparatuur hebben we een flinke stap voorwaarts gemaakt’, zegt Tim Glazenburg. Wij zijn dan ook heel content met het gebaar van de sponsor en de Supportersvereniging.

Na eerder de komst van de ‘Muscle lab’ ten behoeve van de medische staf te hebben mogelijk gemaakt en een substantieel bedrag te hebben bijgedragen aan de vernieuwde geluidsinstallatie, prijst de Supportersvereniging zich gelukkig dat mede door de inzet van haar medewerkers één van haar doelstellingen vorm gegeven kan worden, waar mogelijk ondersteunen van de BVO Go Ahead Eagles. Inkomsten welke voor een belangrijk deel bijeen gebracht zijn door de supporters van Go Ahead Eagles krijgen zo een goede bestemming.