Go Ahead Eagles heeft na de eerste periode wederom een titel bemachtigd. Weliswaar behelst het hier slechts het officieuze ‘herbstmeisterschaft’ zoals onze oosterburen zeggen, maar het zegt wel veel over de kwaliteit van onze ploeg. Door een aantal doemdenkers werd een (traditionele)terugval verwacht na de eerst periode, maar exact op de helft van de competitie staan ‘wij’ nog altijd strak bovenaan.

Gisteren was het weer improviseren geblazen voor trainer en dubbele bronzen stier winnaar Andries Ulderink. Naast Vosselman, Droste en de langdurige blessuregevallen vielen gaande weg de wedstrijd ook nog eens Gerritsen, Arkivuo en Pasveer uit met blessures waarvan de ernst op dit moment nog onduidelijk is. Echter andermaal liet de ploeg zien over zeer veel veerkracht te bezitten. De invallers Reimerink en Suk bleken zelfs beslissend. Met name Jules Reimerink liet zich gelden met twee assists, goals van Reza en Suk, en een goal.
Volgende week wacht de absolute topper tegen Cambuur. Of de ploeg ondersteund gaat worden door de twaalfde man zal eerst donderdag moeten blijken. Dan zal de rechter bepalen of het verbod welke door de Gemeente Leeuwarden is uitgevaardigd rechtsgeldig is. In ieder geval zal het supportershome geopend zijn om de wedstrijd op het grote scherm te volgen.

Stem hier op uw man of the match.