Een onmachtig Go Ahead Eagles heeft zaterdagmiddag een ruime nederlaag geleden tegen Almere City. De ploeg van Kees van Wonderen werd drie keer geklopt vanuit een hoekschop. En dat, terwijl het defensieve blok, de ploeg regelmatig op de been hield dit seizoen. Het sterkste onderdeel van de Go Ahead Eagles-motor haperde in de polder.

De eerste veertig minuten leek er weinig aan de hand voor Go Ahead Eagles. De defensieve instelling wierp zijn vruchten af. Jay Gorter hoefde in het eerste half uur slechts één keer redding te brengen. Er staat tegenover dat er geen enkele kans werd gecreëerd door de bezoekers. De enige productie richting het doel van Woud was een schot van Sam Hendriks. Die poging belandde echter in de tribune.

Almere City kwam vlak voor de pauze op voorsprong. Nadat Thomas Verheydt een kort genomen hoekschop had doorgekopt liet Boyd Lucassen zich in de rug verrassen door Frederik Helstrup.

Na de pauze had Go Ahead Eagles meer balbezit maar dat bleef vooral beperkt tot het rondspelen van de bal in de buurt van de middenlijn. Na het inbrengen van Mulenga en Ross kwam er iets meer dreiging in het spel. Een poging van Mulenga eindigde in de handen van doelman Woud. Achteraf zou blijken dat het de enige keer is dat de doelman van Almere een redding moest verrichten.

Waar Go Ahead Eagles het hele seizoen al flink kan leunen op een hechte defensie, haperde in Almere juist dit gedeelte van het elftal. Ook na de pauze werden de bezoekers nog twee keer geklopt vanuit een hoekschop. Allereerst scoorde Oussama Bouyaghlafen de 2-0 waarna Xian Emmers met een achterwaartse kopbal de eindstand op 3-0 bepaalde.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl