Go Ahead Eagles heeft de uitwedstrijd tegen Top Oss met 1-0 verloren. Een jeugdig team maakte 90 minuten geen enkele aanspraak op een treffer en gaat daarom verdient onderuit.

Na het behalen van de play-offs tegen Jong PSV heeft Go Ahead Eagles drie wedstrijden op het programma staan op met een zo’n goed mogelijke vorm in de beslissende wedstrijden voor de dag te komen. John Stegeman, die na de wedstrijd van afgelopen vrijdag nog vertelde dat het niet de bedoeling was om op de lauweren te gaan rusten, trad met zes andere spelers aan.

In Oss waren Bakx, van der Venne, Veldmate en Navratil er niet bij. Paco van Moorsel begon op de bank en Jeff Stans was er niet bij vanwege een schorsing. Het had zijn effect op het elftal. Go Ahead Eagles kwam in een 5-3-2 opstelling voor de dag en ondanks dat de ploeg niks weg gaf wist het ook niks te creëren. Een logische 0-0 bij rust was het gevolg. Toch ging het ergens anders over tijdens de pauze. Thomas Verheydt kreeg namelijk vlak voor de pauze een directe rode kaart. De spits van Go Ahead Eagles verloor een duel tussen twee tegenstanders in en tackelde na het duel degene zonder de bal. Het kan Verheydt op een flinke schorsing komen te staan.

Na de rust kantelde het speldbeeld in het voordeel van Oss. Al moest de thuisploeg het vooral hebben van afstandsschoten. Na ruim een uur bleek Dogan matchwinnaar te worden. Hij wist zich knap vrij te draaien van zijn directe tegenstander en liet Verhulst kansloos. In de slotfase liet Go Ahead Eagles nog een aantal aanvallende intenties zien maar verder dan schot van Langedijk voorlangs kwam het team niet.

John Stegeman wilde eens wat uitproberen en was benieuwd naar de reactie van het elftal.