Marnix Goalder, the Kolderator. De superlatieven in de diverse media waren niet van de lucht. Marnix Kolder bereikt zo langzamerhand de cultstatus in de Adelaarshorst. En terecht! Week na week manifesteert de spits zich op een fantastische wijze in de Eredivisie, en dat terwijl hij nog niet zo heel lang geleden zijn betaalde carriere vaarwel had gezegd. Zaterdagavond tegen Feyenoord nam hij met zijn onverzettelijkheid de ploeg bij de hand, resulterend in een verdienstelijk gelijk spel. Hoewel zwaar gehavend aan zijn rechteroog, was opgeven geen optie. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd nam hij hoogst persoonlijk uit een vrije trap de gelijkmaker voor zijn rekening. Zijn optreden werd beloond met de verkiezing tot man of the match.

Mawouna Amevor

Mawouna Amevor pakte achter Marnix Kolder de tweede plaats. Hij baarde opzien door kort na rust op te stomen voor de hoofdtribune, zijn weg te vervolgen langs de vijandige zestien om vervolgens secuur raak te mikken. De 1-1 bracht de thuisploeg weer helemaal terug in de wedstrijd.

Bart Vriends

De derde plek werd opgeeist door Bart Vriends. Hoewel hij er dichtbij was hield Vriends de veel scorende Graciano Pelle van het scoren af. Immers en De Vrij waren de doelpuntenmakers voor Feyenoord deze avond.

Stand Eagle van het jaar

Eloy Room blijft de ranglijst aanvoeren, hoewel hij geen punten aan zijn totaal wist toe te voegen. Marnix Kolder deelt nu samen met Sjoerd Overgoor de tweede plek op vier punten achter Eloy Room.