Vandaag hebben de mannen achter Kowet.nl de stekker eruit getrokken. Na tien jaar is de “inspiratie op” en komt er dus een eind aan de populaire supporterssite. De kritische columns en de wedstrijdverslagen doorspekt met een kenmerkende humor zullen we dus moeten gaan missen. Geen foto’s meer vanuit alle uithoeken van het betaalde voetbal. De wedstrijdverslagen kwamen tien jaar uit het Tata Steel stadion, Mitsubishi Forklift Stadion en noem ze maar op, in plaats van bijvoorbeeld de Kuip of de Groene Kathedraal.

Misschien stiekem wel de reden dat de inspiratie langzaam is weggevloeid. De hoogtepunten van onze club bleven zoals ze zelf beschrijven namelijk altijd hoogtepunten in de marge. Ze spreken verder de wens uit dat we niet te emotioneel worden en niet in het spreekwoordelijke zwarte gat moeten vallen. Dat zullen we dan ook maar niet doen, maar we verliezen wel een stukje pure clubcultuur. Heren, bedankt voor de afgelopen 10 jaar.