De meegereisde supporters beleefden gisteren in Volendam een geweldige avond, zo één waarvan je over jaren kunt zeggen, ‘ik was er bij’.

Een wervelden voetbalshow eindigde uiteindelijk in 2-6, een monsterscore. Nu stond dit duel al te boek als een wedstrijd met veel doelpunten, gisteren vielen zo ook nog eens aan de goede kant. Vanaf minuut één werd FC Volendam op alle fronten afgetroefd wat snel resulteerde in de 0-1 van Sander Post, die attent de rebound na een kopbal van Bus bijkans door het net heen joeg. Even later liet Reza zien een aanwinst te zijn door een uitstekend uitgevoerde counter prachtig af te ronden, 0-2. Maar de Deventer koek was nog niet op voor de rust. Kari Arkivuo kreeg eindelijk een beloning voor zijn sterke optreden en bepaalde de ruststand op 0-3.
Koud uit de kleedkamer gingen de gedachten even terug naar de dinsdagavond, toen een zeker lijkende overwinning tegen FC Emmen toch werd weggegeven. Tuyp bracht namelijk in de 46ste minuut de 1-3 op het bord. Maar de overwinning kwam nooit in gevaar. Halil Çolak stelde met twee zeer fraaie treffers, uit de draai en vanaf 30 meter wist hij het kruis te vinden, de zege veilig, 2-5. Tussen door wist Volendam nog te scoren uit een makkelijk gegeven strafschop na een handsbal van Droste.
Het slotakkoord was wederom voor Post, die deed wat een spits hoort te doen, attent reageren na een schot op de lat van Arkivuo, 2-6.
Euforisch werd vervolgens de overwinning gevierd met het meegereisde publiek. Een 2-6 overwinning aan de Dijk in Volendam zegt veel over de kwaliteiten van ons team, heel veel.  Zonder vaste krachten als Parnela, Gerritsen en van der Biezen leggen we een voor dit seizoen als kampioenskandidaat betitelde tegenstander, eenvoudig over de knie.  Misschien moeten zelf zo langzamerhand aan die titel gaan wennen. Wij zijn kampioenskandidaat.