De eerste finalewedstrijd, zaterdagavond in Waalwijk, was een moeizaam duel voor de Deventerploeg. Zonder al te veel kansen te creëren sloot het de wedstrijd af in 0-0. Dinsdagavond is de allesbeslissende return in Deventer.

De finale van de play-offs bestaat uit twee duels, zaterdagavond in Waalwijk en dinsdagavond in Deventer. Het is nu rust en het staat 0-0. Dinsdag in een bomvolle Adelaarshorst, gesteund door ons eigen publiek, maken we het af…”, aldus Richard van der Venne. De middenvelder erkende dat het een moeizame eerste helft was voor zijn team.

PLAAG
RKC was feller in de duels en was de bovenliggende partij. GA Eagles verloor de individuele duels en eenmaal aan de bal was het slordig. Daarmee kwam het nimmer in de wedstrijd en kwam het een paar keer met de schrik vrij. Met name oud-Eagle Darren Maatsen was een plaag voor de Deventer defensie, die het geluk aan zijn zijde had.

MEER RUST
Na de povere eerste helft zette trainer Stegeman zijn team iets anders neer in het tweede deel. Daarmee moest de thuisploeg meer ruimtes overbruggen en kon Kowet wel de vrije man vinden op het middenveld. Het zorgde direct voor meer rust en controle. Echter kwam het zelf niet echt voor de goal, zeker na de wissel van Stegeman waarbij hij centrumspits Verheydt naar de kant haalde.

ÉÉN FOUT
Het spel werd er gestructureerder van, met Langedijk als linksbuiten en Van Moorsel in de punt van de aanval. Maar slechts een inzet van Veldmate, van de doellijn gehaald door RKC verdediger Quasten, zorgde voor echt gevaar. Vanuit de omschakeling maakte GA Eagles in de tweede helft één fout, die het bijna fataal werd. Invaller Vermeulen drukte een voorzet van Maatsen net over de lat waardoor het duel in 0-0 strandde.

10.00 GEKKEN
Een gevaarlijke uitgangspositie, maar gezien de wedstrijd in Waalwijk, geen ongelukkige. Eenmaal thuis moet gewonnen worden waarmee men weer promoveert naar de eredivisie. RKC zou genoeg kunnen hebben aan een gelijkspel, mits het daarin wel scoort. “Het kan voor de tegenstander erg intimiderend zijn als 10.000 ‘gekken’ langs de lijn fanatiek ons ondersteunen”, gaf Van der Venne hoopvol aan. “Met behulp van de twaalfde man ben ik er van overtuigd dat we het kunnen we afmaken”.