Onder toeziend oog van de ene cultheld Joey Suk, beginnend op de bank bij NAC en de andere, Kingsley Obiekulu in het uitvak, blameerde Go Ahead Eagles zich tijdens het avondje NAC. Inspiratieloos lieten de mannen van Foeke Booy zich gewillig naar de slachtbank leiden. Bij rust stond de teller al op 4 in het voordeel van de Brabanders en hadden we na rust geluk dat NAC het ook wel best vond.

Eerste helft

Foeke Booy startte met één wijziging ten opzichte van het duel tegen Feyenoord. Deniz Turuc – hersteld van een griep – verving Lars Lambooy. Vanaf de eerste minuut is NAC de bovenliggende partij. Na tien minuten lijkt de thuisploeg ook op voorsprong te komen wanneer Kwakman de bal achter Room kopt, ware het niet dat de grensrechter inmiddels met de vlag omhoog staat. Op het moment dat Go Ahead zich enigszins onder de druk lijkt uit te voetballen slaan de collega’s van Joe Suk alsnog genadeloos toe. In een tijdsbestek van 20 minuten bepalen Rydell Poepon 2x, Jordy Buijs en Jeffrey Sarpong de ruststand op 4-0, allen ingeleid door gepruts in de Deventer defensie. De aanvallers aan Deventer zijde laten zich maar zelden zien. Zeker de afwezigheid van Joey Godee valt op. Met het verbannen van Houtkoop naar de bank lijkt de angel uit de Deventer aanval getrokken.

Tweede helft

In de tweede helft veranderd er weinig aan het spelbeeld. Nac dicteert maar met de 4-0 voorsprong in het achterhoofd lijkt de drang naar het doel van Eloy Room iets minder. Slechts af en toe, maar zonder overtuiging, wordt de veste van Jelle ten Rouwelaar bestookt. Het zal de eindstand niet draaglijker maken. Sterker nog, invaller Stipe Perica weet in de slotfase, zei het uit buitenspel positie het nog nogmaals te vinden. Eindstand 5-0.
NAC passeert Go Ahead op de ranglijst. Gezien de overige uitslagen waarbij zelfs RKC Waalwijk een punt meeneemt uit Amsterdam, wordt het een zwaar weekend.

Man of the match

Stem hier op uw man of the match NAC – Go Ahead Eagles