Go Ahead Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven moeizaam gewonnen. In de Adelaarshorst werd het 3-1 voor de ploeg van Jack de Gier. Indrukwekkend was het niet maar de thuisploeg revancheert zich van de ruime nederlaag eerder deze week.
Deze editie van Go Ahead Eagles – FC Eindhoven kenmerkt zich door een aantal momenten in een verder matig duel. Het eerste moment was voor de bezoekers. Na een bal op de paal zag de Rooij zijn bal katachtig uit de korte hoek getikt worden door Verhulst.
Dat eerste momentje viel in het niets bij de wonderschone 1-0 van Antoine Rabillard. De Franse spits nam een voorzet van Mertens aan op de borst en bracht de thuisploeg met een Loic Loval achtige omhaal op voorsprong.
Na veel onzorgvuldigheden werd het volgende moment pas na 68 minuten genoteerd. Nieuwkomer Ahannach zag zijn poging in de handen belanden van doelman Swinkels. Dertig seconden later werd geklungel in de defensie afgestraft door de Rooij (1-1).
Tien minuten kreeg Eindhoven de wedstrijd in handen en was het dichtbij een voorsprong. De Rooij zag een poging op de bovenkant van de lat uiteen spatten. Maar in de fase dat het thuispubliek het niet verwachtte kwam Go Ahead Eagles toch weer op voorsprong.
Mael Corboz onderschepte goed en bracht Mertens in stelling. Zijn voorzet werd fantastisch binnengekopt voor Rabillard maar de redding van Swinkels was van even grote klasse. De rebound bleek echter een koud kunstje voor invaller Alexander Bannink waarna het slotakkoord voor Maarten Pouwels was en de eindstand op 3-1 bepaald werd.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl