Go Ahead Eagles heeft in de thuiswedstrijd tegen Ajax een ongekende en unieke prestatie geleverd. In de uitverkochte Adelaarshorst werd met 2-1 gewonnen van de gedoodverfde landskampioen. Door doelpunten van Cordoba en Rommens bleven de punten echter in Deventer.

Het stadion aan de Vetkampstraat trilt op zijn grondvesten als Go Ahead Eagles na 85 minuten voetballen nog altijd met 2-1 voorstaat tegen miljoenenploeg Ajax. Voor het eerst die middag gaan de 10.000 toeschouwers geloven in een overwinning op de ploeg uit Amsterdam. Het spel van Go Ahead Eagles is typerend voor de hele middag. De ruimtes worden klein gemaakt, de duels worden stevig aan gegaan. Er is respect voor de formatie van Erik ten Hag maar dit resulteert niet in bescheidenheid. Go Ahead Eagles is brutaal en probeert nog aan te vallen waar het kan. In de tweede helft is dat veel minder gelukt dan voor de pauze maar niemand in de Adelaarshorst die het deert. De ploeg van Kees van Wonderen vecht voor elke meter en overleeft zelf zes minuten extra tijd.

En dat allemaal nadat de inleidende beschietingen in de eerste helft hadden plaats gevonden. Toen kroop Go Ahead Eagles veel meer uit haar schulp en waren de statistieken zelfs in het voordeel van Go Ahead Eagles. De formatie van Van Wonderen had meer schoten op doel en meer schoten tussen de palen en zelfs een 2-0 voorsprong. De prachtige 1-0 van Cordoba was al een zetje in de goede richting maar de 2-0 van Rommens zorgde voor het echte geloof bij zowel ploeg als het publiek.

De vraag is nu of Go Ahead Eagles ditzelfde kunstje twee keer kan uitvoeren in vier dagen tijd. Want aanstaande woensdag zal er eenzelfde avond beleefd worden als om 20.00 uur PSV in de Adelaarshorst op bezoek komt. Het is een droom om te winnen van Ajax. Maar aan de binnenkant van de ogen zullen vele supporters ook dromen van een reis naar de Kuip als op 17 april de bekerfinale op het programma staat.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl