Het is Go Ahead Eagles gelukt om een overwinning te boeken in Enschede. De ploeg van John Stegeman trok de verkregen 0-1 voorsprong in de tweede helft over de streep. Het team zegevierde, onder het toeziend oog van 1000 Deventer supporters, in de Oostelijke derby.

Al weken werd er door beide supportersgroepen toegeleefd na de enige Oostelijke derby van dit seizoen. Het uitvak raakte binnen een uur uitverkocht en het stadion in Enschede zat met 30.000 toeschouwers stampvol. Nog nooit speelde een eerste divisie wedstrijd zich af voor zoveel toeschouwers als bij deze editie van FC Twente – Go Ahead Eagles.
De openingsfase van het duel was voor de ploeg van John Stegeman. Een hoekschop werd Joel Drommel knap uit zijn doel gehaald maar vervolgens tegen de touwen geschoten door Navratil. Er leek een vroege voorsprong op het bord te komen, echter werd er gevlagd en gefloten voor buitenspel.
Binnen het kwartier kreeg Twente een aardige mogelijkheid aan de andere kant. Een grote kans werd door Tom Boere om zeep geholpen maar ook in deze situatie was een eventueel feestje niet doorgegaan omdat er al gevlagd was voor buitenspel.
Een half uur had FC Twente nodig om de verdediging van Go Ahead Eagles uit elkaar te spelen. Het leverde een één tegen één situatie op tussen Aitor en Verhulst waarbij de doelman als winnaar uit de strijd kwam. Ook Go Ahead Eagles kreeg vlak voor de rust een enorme kans op de voorsprong. Een snelle aanval via Bakx en Navratil werd door laatstgenoemde voorlangs geschoten terwijl Richard van der Venne klaar stond om de bal binnen te schieten.
In de extra minuut die ,toegevoegd werd aan de eerste helft, sloeg Go Ahead Eagles toe. Linksback Ricardinho ging gruwelijk de fout in nadat Thomas Verheydt hem onder druk zette. Navratil ging er met de bal vandoor en rondde koelbloedig af toen hij oog in oog met Joel Drommel stond. Go Ahead Eagles verkreeg een voorsprong nadat FC Twente een hoekschop mocht nemen. Voor de formatie van Stegeman een ultiem moment om op voorsprong te komen.
Na de rust nam FC Twente het initiatief nadrukkelijker in handen. Echter speelde het grote delen slordig en mede daardoor bleef Go Ahead Eagles lang en simpel overeind. Een schot van Espinosa was tussen de 45ste en 70ste minuut de enige mogelijkheid voor de thuisploeg. Toch moest Go Ahead Eagles zich vooral beperken tot verdedigen en dat deed het als team, met z’n allen en met maar één doel. De overwinning over de streep trekken.
Twente ging een kwartier voor tijd alles of niets spelen en het kreeg daarbij twee dotten van kansen. Jari Oosterwijk had in vrijstaande positie teveel tijd nodig om binnen te schieten. En ook Tom Boere kreeg bij de eerste paal een niet te missen kans echter zag hij Jeff Stans en Hobie Verhulst voor de bal duiken en ook deze kans onschadelijk maken. In de absolute slotfase had Go Ahead de borst van Jeroen Veldmate nodig om overeind te blijven. Maar uiteindelijk was het allemaal voldoende om drie punten mee te nemen uit Enschede.
Het team Go Ahead Eagles heeft werkelijk alles gedaan wat er in hun macht lag om deze overwinning over de streep te trekken en bevestigd wederom dat het met hard werken en een goede teamdiscipline heel ver kan komen in deze competitie.