De IJsselderby is dit seizoen een prooi voor de Adelaars uit Deventer. Ook in Zwolle ging de winst naar de mannen van Foeke Booy nadat eerder in Deventer al met 3-2 werd gewonnen van de dit seizoen goed presterende provinciegenoten.
Een uiterst belangrijke overwinning, zeker na de onverwachte winst van concurrent Heracles op Feyenoord een dag eerder. Het gat van drie punten met de Almeloers is daarmee weer hersteld.

Jeffrey Rijsdijk werd de matchwinnaar door halverwege de eerste helft op aangeven van Turuc de bal buiten het bereik van doelman Lahm tegen de touwen de duwen. Zwolle kon in de eerste helft geen enkele mogelijkheid uitspelen door het uitstekende strijdplan van Go Ahead. De man met de bal werd continu onder druk gezet waardoor Zwolle het eigen spelletje geen moment kon laten zien.

Tweede helft

In de tweede helft bleef de storm van Zwolse zijde in eerste instantie uit. Nadat Nijland met rood naar de kant werd gestuurd omdat hij zich niet kon beheersen in een duel met Jop van der Linden, leek de daverende verrassing mogelijk. Ondanks de rode kaart kon Zwolle echter wel druk blijven uitoefenen op de defensie van de Deventenaren, maar voor het eerst dit seizoen kon de nul vast gehouden worden en was de winst op onze grootste rivaal een feit.

Na de kansloze 4-0 in Heerenveen moesten de Zwollenaren opnieuw een nederlaag slikken. De 400 meegereisde fans gingen uit hun dak na deze bijna historische overwinning. Een enorme opsteker na het polletjes-debacle van vorige week tegen Ajax.

PEC Zwolle – GA Eagles 0 – 1 (0-1)

24. Jeffrey Rijsdijk 0-1

Scheidsrechter: Danny Makkelie
Toeschouwers: 12.400
Rode kaart: 51. Stef Nijland (PEC Zwolle)
Gele kaart: Jesper Drost, Bart van Hintum, Ryan Thomas (allen PEC Zwolle), Deniz Türüç, Bart Vriends (beiden Go Ahead Eagles)

PEC Zwolle: Warner Hahn; Bram van Polen (8. Thomas Lam), Trent Sainsbury, Maikel van der Werff (70. Eli Babalj), Bart van Hintum; Wout Brama, Jesper Drost, Ben Rienstra; Jody Lukoki, Stef Nijland, Ryan Thomas (70. Mustafa Saymak).

Go Ahead Eagles: Mickey van der Hart; Sven Nieuwpoort, Bart Vriends, Jop van der Linden, Xandro Schenk; Jeffrey Rijsdijk, Sjoerd Overgoor, Sander Duits (81. Lars Lambooij); Deniz Türüç (62. Jules Reimerink), Glynor Plet (79. Marnix Kolder), Wesley Verhoek.

Stem hier op uw man of the match