Het lukte GAE niet om tegen de nummer laatst van de Eerste Divisie een overwinning te boeken, zelfs een doelpunt was teveel gevraagd. De brilstand was weliswaar onvoldoende voor de begeerde vijfde plaats, maar wel genoeg om een plaats in de eerste ronde van de play-offs af te dwingen.
Over de eerste heft kunnen we kort zijn; enkele kansen in het begin vooral voor Turuc en Kolder, verder geen tempo en weinig beleving. Vlak voor rust schoot Houtkoop een vrije trap nog wel op de paal.

Kans op kans op kans..

Na de rust ging het tempo eindelijk omhoog. FC Eindhoven, dat niet bepaald was gekomen om mee te voetballen, kreeg het direct moeilijk en wankelde achterin voortdurend. Aan alle kanten zagen de verdedigers en de uitblinkende keeper Zaari de Go Ahead-aanvallers op zich af komen. De ruim 5200 toeschouwers dachten dat het kwestie van tijd was voordat de bevrijdende treffer zou vallen. Maar Turuc, Promes, Peters, Karami, Overgoor, Houtkoop en Kolder (onder meer een buitenspeldoelpunt) kregen de bal, ondanks ontelbare pogingen, niet langs, over of onder de doelman.

De laatste thuiswedstrijd tegen kampioenskandidaat FC Volendam zal uitsluitsel geven over de eerste tegenstander in de play-offs. Het is daarom zaak deze wedstrijd wel te winnen en alsnog zo hoog mogelijk te eindigen. Oefenen op afronden dus…