Andries Ulderink verwachtte een lastige thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard en heeft hierin deels gelijk gekregen. Na vier overwinningen op rij weet je dat puntverlies steeds dichterbij komt en dat tegenstanders zich anders gaan opstellen tegen de ‘te kloppen ploeg’. Echter onze mannen hebben laten zien dat een topploeg ook zijn mindere wedstrijden in winst weet om te zetten. 2 – 0. De zegetocht duurt voort.

1ste helft
In dezelfde samenstelling als tegen Emmen(van Leeuwen bleek tijdig hersteld van zijn hamstring blessure) kenden de rood-gelen een voortvarende start. Verlies van de toss bepaalde dat in de eerste helft de Brinkgreverweg bestookt moest worden. Al in de derde minuut belandde de bal via het hoofd van Koen van der Biezen op de lat boven doelman Danny Wintjens, een opmaat voor de gewenste vroege openingsgoal welke al in de 14de minuut in het netje lag. Na een vloeiende aanval bracht een trekbal van Kari Arkivuo de bal op maat bij Koen van der Biezen, die eenvoudig met een bekeken schuiver de 1-0 kon aantekenen, zijn vierde van het seizoen. Na de openingsgoal zakte het spel gaande weg wat in en leek het verdere verloop van de eerste helft op de eerste helft in Emmen, ook nu werd er weinig weggegeven maar leverde het veldoverwicht ook weinig kansen op. Het venijn zat hem in het slot. Nadat in de 39ste minuut Fortuna verdediger Gino Grabovac met een ernstige blessure(gebroken kuitbeen) het veld moest verlaten, waren het achtereenvolgens Colak en van Leeuwen die doelman Wintjens van afstand probeerden te verschalken, deze wist echter, zei het moeizaam, van geen wijken.
2de helft
Het begin van de tweede helft bracht gelijk veel leven in de brouwerij. De verder sterk spelende Arkivuo liet weer eens zien geen neusje voor de goal te hebben. Kort na rust vond hij de doelman op zijn weg en even later werd zijn inzet van de lijn gehaald. Tussendoor had Traore aan de andere zijde de gelijkmaker op zijn schoen maar stuitte op de weer uitstekende Pasveer. Wederom bleef de marge echter lang miniem en bleek door enkele speldeprikken van Fortuna de zege nog niet veilig. Een kwartier voor tijd kwam die bevrijdende er wel. De voor een overtreding op van der Biezen, duw in de rug op de rand van de zestien, toegekende vrije trap werd door Marco Parnela om de muur en buiten bereik van de doelman gekruld, 2-0. Dit bleek ook de eindstand. Enkele frivole aanvallen boden kans op meer en doelman Pasveer moest in blessuretijd hoogstpersoonlijk zijn vierde clean sheet veiligstellen door de bal uit de kruising te rammen.
De vijfde overwinning op rij, een club record en een passend kado voor oud- voorzitter Hans de Vroome en commissaris commerciele zaken Haico Meierink welke voorafgaand aan het duel afscheid namen van het publiek na zeven jaar inzet voor onze club. Naast een persoonlijk geschenk van de Supportersvereniging ‘overhandigde’ Harley een cheque ten gunste van de stichting ‘Fly like an Eagle’.

Stem voor de man of the match

Fotoalbum Go Ahead Eagles – Fortuna Sittard