Go Ahead Eagles heeft het succesvolle seizoen afgesloten met een 0-1 thuisnederlaag tegen Roda JC. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn; het was niet best. Go Ahead was niet scherp en Roda groef zich in.

De Limburgers kregen uiteindelijk hun zo gewenste driepunter, na een geslaagde counter in de 16e minuuut, maar verloren in de laatste minuten de grip op hun laatste strohalm omdat NEC vlak voor tijd een punt uit de Arena snoepte. De koempels kunnen zich opmaken voor de derby’s tegen MVV en Fortuna Sittard. Een dramatische ontwikkeling voor de club die 41 jaar lang onafgebroken op het hoogste niveau actief was. Het leidde – begrijpelijk – tot emotionele taferelen in het volle uitvak.

Huldiging

Het contrast was groot in de Adelaarshorst. Want naast deze diepe Limburgse treurnis begon de trouwe Eagles-aanhang aan het feestje om de handhaving in de Eredivisie te vieren. Op het veld werden de helden van dit voetbalseizoen gehuldigd en de scheidende spelers door voorzitter Edwin Lugt bedankt voor hun inzet. Bijna alle supporters bleven tot het laatst in het stadion.
Nadat het publiek al was uitgeroepen tot ‘man of the match’, bedankte trainer Foeke Booy de fans van Go Ahead Eagles voor hun fantastische steun dit seizoen.

Op het supportersplein werd het feest voortgezet. Zelden was het zo druk in en rond het supportershome en Iedereen was het er over eens, het was een top seizoen!

Stem hier op uw man of the match

Interviews

Marnix Kolder
Xander Houtkoop
Foeke Booy

Met dank aan Erik van Luttikhuizen

Go Ahead Eagles – Roda JC 0-1 (0-1)
16. Davy de Beule 0-1

Toeschouwers: 8011
Scheidsrechter: Pieter Vink
Gele kaart: Bart Biemans, Henk Dijkhuizen, Timo Letschert, Davy de Beule, Mark Jan Fledderus (allen Roda JC)

Go Ahead Eagles: Stephan Andersen; Doke Schmidt, Bart Vriends, Jop van der Linden, Ridgeciano Haps; Sjoerd Overgoor (64. Jeffrey Rijsdijk), Deniz Türüç (10. Lars Lambooij), Erik Falkenburg; Jarchinio Antonia, Marnix Kolder, Xander Houtkoop (74. Thomas Azevedo).

Roda JC: Filip Kurto; Henk Dijkhuizen (66. Martijn Monteyne), Bart Biemans, Guy Ramos, Ard van Peppen; Timo Letschert, Davy de Beule, Mark Jan Fledderus; Guus Hupperts (53. Frank Demouge), Berry Powel, Marc Höcher.