Go Ahead Eagles heeft zich een uitstekende uitgangspositie verworven voor de return in de tweede ronde van de Play-offs aanstaande zondag in Leeuwarden. Ondersteund door een kleine 400 Eagles-supporters moet een finaleplek uit het vuur worden gesleept.
Na een aftastende beginfase met een klein overwicht voor Cambuur ,brak Juul Reimerink de wedstrijd open. Een uitstekende actie op de rechtervleugel werd door de Cambuurverdediging in eigen doel gewerkt, 1-0.  De voorsprong stuwde het vertrouwen bij de thuisploeg op en deed de wedstrijd kantelen in het voordeel van de rood-gelen. Helemaal toen kort voor rust een harde charge van de Visscher op Reimerink met rood werd bestraft. Dit leidde tot zware protesten van de Friezen aan het adres van scheidsrechter Makelie die een overtreding van Michael Jansen op de doorgebroken de Vries slechts met geel afdeed. In alle tumult ontvingen de bezoekers Maachi en Van der Heide twee maal geel. Met elf tegen tien werd na de rust gedoceerd de aanval gezocht op jacht naar meer.  Na een snoeihard schot van Hese op de dwarsligger was het Go Ahead dat snel in de tweede helft de marge op twee bracht. Aan de basis stond wederom Juul Reimerink. Hij bediende Wout Droste die zijn schot op de onderkant van de lat zag belanden. Halil Colak wist de rebound alsnog binnen te schieten.
Hierna hinkte de ploeg zichtbaar op twee gedachten. Doordrukken en de tweestrijd al definitief in het slot gooien of de zeer belangrijke nul vasthouden. Uiteindelijk bleek het laatste dus doorslaggevend en begint men zondag aan een ongetwijfeld hete middag in Leeuwarden met een prima uitgangspositie. Of het genoeg is, de zondag zal het leren.