Een goede ploeg wint ook zijn slechte wedstrijden zeggen ze dan. Laten we het daar maar op houden, de drie punten koesteren en de wedstrijd snel vergeten. Gelukkig was Telstar gisteren nog slechter.  Omdat Joey Suk de enige speler op het veld was die begreep dat de bal tussen de palen geschoten moet worden om te kunnen scoren, kan de overwinning verdient genoemd worden. Maar dat was het dan ook wel.

In de eerste helft had de thuisploeg de bal en Telstar keek erna. Kansen leverde dat echter niet op. Het verschil in de score werd ingeleid door defensief gepruts bij Telstar. Joey Suk kreeg de bal op een presenteer blaadje en schoot deze onberispelijk langs doelman Varkevisser. 25ste minuut, 1-0.

De 2-0 was een zeldzaam hoogtepunt in de tweede helft die verder niet om aan te gluren was.  Het spel bereikte snel na de 2-0 een bedroevend niveau. Telstar kroop wat uit zijn schulp en trachtte tevergeefs terug te komen in de wedstrijd. De tegengoal in blessure tijd had enkel statistische waarde, al claimde Telstar in de resterende tijd nog een strafschop. Scheidsrechter Boot vond het vergrijp echter niet zwaar genoeg.

Door de overwinning is een top vijf klassering weer erg dichtbij gekomen. Een overwinning op het teruggevallen Helmond Sport kan over twee weken de stand een plezierige aanblik geven.

Stem hier op uw man of the match.

Foto’s GA Eagles – Telstar