Go Ahead Eagles heeft aan het thuisduel met jong Ajax een punt overgehouden. Bij een 1-0 tussenstand had de thuisploeg de wedstrijd in haar voordeel kunnen beslissen maar liet dit na. Na de pauze kregen de bezoekers meer grip en moeten beide teams leven met slechts een punt.

De 8700 toeschouwers hadden hun plekje nog niet gevonden of Sam Beukema had Go Ahead Eagles al op voorsprong geschoten. Een goede actie van Martijn Berden werd gepromoveerd tot hoekschop die door Beukema tegen de touwen werd geschoten.

Nog binnen het kwartier had de stand verdubbelt kunnen zijn als een counter via Berden en Navratil goed uitgespeeld was tot Ngombo. Echter zat Kik Pierie er op het laatste moment tussen waardoor de kans verkeken was.

Jong Ajax had het meeste balbezit maar zag dat Go Ahead Eagles, vooral via de omschakeling, erg gevaarlijk was. Na ruim een half uur liet Navratil in een één op één situatie de bal te ver van de voet stuiteren waardoor Kotarski zijn kans kon pakken om een zeker doelpunt te voorkomen.Foto: Erik Pasman
In de slotminuut van de eerste helft kreeg Navratil de hoon over zich heen. Samen van Richard van der Venne ging de snelle rechtsbuiten op Kotarski af maar weigerde hij de bal breed te spelen. Zijn stiftje belandde tegen de reclameborden terwijl van der Venne helemaal vrij stond.

Na de rust werd het spelbeeld anders. Jong Ajax had even vaak de bal maar werd steeds dreigender. De snelle uitbraken van Go Ahead Eagles beperkten zich tot het minimale. De gelijkmaker van Ekkelenkamp. na een klein uur spelen, was daarom een logisch vervolg.

Daarna ontspon zich een enerverend duel. Met klutssituaties in beide strafschopgebieden hadden beide teams kunnen winnen. Jong Ajax kreeg echter de grootste kans. Na een handsbal van Lieftink kreeg Traore dé kans om de wedstrijd in het slot te gooien. Doelman Verhulst, die de laatste weken flink bekritiseerd werd, wist zich te onderscheiden met een knappe redding op de inzet van Traore.

Beide teams pakken na een leuke wedstrijd een punt. Die puntendeling is terecht maar de gemiste kansen bij de 1-0 zullen nog lang door de hoofden van de Go Ahead Eagles spelers spoken.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl