Volledig verdiend leek Go Ahead Eagles minimaal een punt over te houden aan het thuisduel tegen regerend landskampioen Ajax. Tot ontsteltenis van alles en iedereen ontglipte ons het uiterst belangrijke punt door een enorme mispeer van doelman Mickey van der Hart.
Wesley Verhoek kwam ongewenst op het score formulier te staan doordat van der Hart onder de op stuiterende terugspeelbal heen maaide waardoor de bal in het doel verdween. Weg punt, weg sfeer.

In de eerste helft bleef Go Ahead vrij eenvoudig op de been. Beide teams wisten slechts met enkele plaagstootjes het vijandige doel te belagen. Toch kwam Ajax op voorsprong. Onze verdediging anticipeerde niet goed op het doorschuiven van back Sven Nieuwpoort die op zijn beurt de bal verspeelde op de middenlijn. De geboden ruimte werd door de Amsterdammers goed benut en gaf eindstation El Ghazi de kans zijn gram te halen nadat hij wegens een swalbe enige tijd werd uitgefloten door het thuispubliek.
Go Ahead rechtte met de steun van het publiek echter de rug en wist de schade in de eerste helft verder te beperken.

Na rust knokten de mannen van Booy zich gaande beter en beter in de wedstrijd. Steeds meer duels werden gewonnen en de prachtige gelijkmaker van Sjoerd Overgoor was dan ook zeker verdiend. Even leek een grotere verrassing zelfs mogelijk, zeker toen Ajax één op één ging spelen in een alles of niets poging. Dat zij de overwinning in de schoot geworpen kregen had echter niemand kunnen voorspellen. Een dreun van jewelste die hopelijk niet te lang na ijlt. Zondag wacht de derby tegen Zwolle.

Stem hier op uw man of the match

Interviews door Erik van Luttikhuizen