Go Ahead Eagles heeft op magnifieke wijze een punt overgehouden aan het duel met Heerenveen. De ploeg van René Hake kreeg in de 92ste minuut loon naar werken waarbij Finn Stokkers uiteindelijk de held van de avond werd met zijn treffer tegen oud doelman Andries Noppert.

Aanvankelijk leek deze editie van Go Ahead Eagles – Heerenveen eerder op een schaakpartij waarbij beide teams verdedigen hoog in het vaandel hadden staan. De eerste kans bleek voor de friezen maar Sarr zijn maatje van Hooijdonk in de spits niet kon bedienen. Go Ahead Eagles kwam niet tot echte kansen maar er ontstond wel consternatie over een gele kaart van scheidsrechter Higler. Hij gaf halverwege de eerste helft namelijk Adekanye een gele kaart voor een schwalbe. Uit de beelden bleek dat de aanvaller van Go Ahead Eagles aangetikt werd op de voet maar de VAR zag geen reden om Higler naar het scherm te roepen. Een onbegrijpelijke beslissing, zeker als je bedenkt dat scheidsrechters voor mindere overtreding bij het VAR scherm mogen verschijnen.

In de tweede helft leek de wedstrijd voort te kabbelen. Echter schoot Tom Haye in e 52ste minuut raak nadat Jeffrey de Lange tot tweemaal toe redding had gebracht in een scrimmage. De wedstrijd ontplofte daarmee en Go Ahead Eagles trok ten strijde. Sinds de goal is Heerenveen niet meer in het spel voorgekomen en drong de thuisploeg steeds meer af. In het laatste kwartier kreeg Go Ahead Eagles kans op kans maar leek het genoegen te moeten nemen met een nederlaag. De hoop leek helemaal te vervliegen nadat Finn Stokkers zich knap vrij had gedraaid van zijn directe tegenstander maar opnieuw Noppert wist te pareren.

In de ultieme slotfase, toen Haké had gekozen voor 1-4-2-4 formatie, kreeg de rood-gele brigade toch loon naar werken. Stokkers bleek het eindstation van een lange aanval en zette daarmee de Adelaarshorst in vuur en vlam. Geen overwinning maar ook wederom geen nederlaag. Het spel na de 0-1 zal met name de hele ploeg een boost geven.