FAQ items aan het laden...

Slap Go Ahead Eagles is voer voor Sparta

Go Ahead Eagles heeft de 550 meegereisde supporters een vervelende middag bezorgd. Op het Kasteel werd Go Ahead Eagles, mede door eigen geklungel, van het kastje naar de muur getikt, 6-1.

Grote man aan Sparta kant was Halil Dervisoglu met vier treffers. De eerste kreeg de buitenspeler van Sparta in de schoot geworpen door Gino Bosz. De centrale verdediger kopte een bal in de voeten van Veldwijk waarna Dervisoglu met één pass alleen voor Verhulst stond, 1-0.

Dat er zand in de motor zit bij Go Ahead Eagles bleek ook uit het vervolg van de wedstrijd. Er was geen enkel patroon te ontdekken in het spel van de ploeg van John Stegeman. Na een klein half uur schoot Istvan Bakx een bal zomaar over de achterlijn. Uit de daaropvolgende hoekschop schoot Auassar de 2-0 binnen. De wedstrijd was vlak voor de rust helemaal beslist na een van richting veranderd schot van wederom Dervisoglu.

Na de pauze werd het er bij Go Ahead Eagles niet beter op. De 4-0 viel drie minuten na de rust nadat zowel Jeff Stans als Gino Bosz de bal niet wilde wegschieten. Het geklungel leverde wederom een tegentreffer op. En nadat Stegeman Bakx al had gewisseld vanwege slecht spel mocht ook Gino Bosz om diezelfde reden de douches opzoeken. Vervanger van Bosz was Joey Groenbast. De oud-Spartaan maakt na lang blessureleed eindelijk zijn rentree in de hoofdmacht van de Deventer club.

Het enige hoogtepunt was de 5-1 van Richard van der Venne. Hij schoof na een vlotte combinatie de bal binnen achter doelman Kortsmit, die verder geen enkele bal heeft moeten stoppen.

In de slotfase liep Sparta nog uit naar 6-1 waardoor er nog meer zout in de wonden van de Go Ahead Eagles spelers werd gestrooid.

Hieronder vind u één interview. Dit keer met John Stegeman. De rest van de selectie kreeg een spreekverbod opgelegd en was dus niet bereikbaar voor commentaar.

2019-02-24T21:29:22+01:0024 februari 2019|Verslagen|