Een strijdlustig Go Ahead Eagles is grote delen van de wedstrijd de bovenliggende partij geweest tegen FC Utrecht. In de Adelaarshorst blijft de ploeg van Kees van Wonderen echter steken op een 1-1 gelijkspel. In een week met achtereenvolgens Ajax, PSV en FC Utrecht is dat een knap punt maar gezien het spelbeeld heeft de ploeg twee punten verloren.

Met de verzuring nog in de benen van de thuisduels met PSV en Ajax begon Go Ahead Eagles tam en een beetje nonchalant aan het duel met FC Utrecht. Tekenend was het moment waarbij Noppert de bal hard tegen Syla aanschoot en met de schrik vrij kwam. Niet veel later raakte Maher de paal en stond Veerman bij de rebound (die er niet inging) buitenspel.

Voor coach van Wonderen het sein om aan de zijkant wat fanatieker te coachen en zijn ploeg naar voren te schreeuwen. Het leidde er naar een half uur voor dat Go Ahead Eagles zich in de wedstrijd vocht en via Luuk Brouwers (heerlijk solo langs twee Utrecht verdedigers) op voorsprong kwam.

Het enige wapenfeit wat daarna volgde was een inzet van Van der Streek die door Noppert katachtig van de doellijn werd gehaald waardoor de thuisploeg, in de toch al drukke week, kon gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

In de thee moet haast een wondermiddel hebben gezeten. Go Ahead vond nieuwe energie en was de gehele tweede helft de bovenliggende partij. Met enige regelmaat drong het Utrecht terug en kreeg het kansen via Lidberg, Oratmangoen en Botos. Die kansen werden echter niet verzilverd waardoor Utrecht het ene kansje via Mahi wel wist te verzilveren en er onverwacht een gelijke stand op het scorebord stond.

In de slotfase vocht Go Ahead Eagles voor drie punten maar had het een aantal keren pech met de laatste pass. De strijdlustigheid kwam hartstochtelijk over op het publiek waardoor het stadion nog even in vuur en vlam kwam te staan. Een winstpartij zat er echter niet in, alhoewel maar één ploeg het verdiende om een driepunter over te houden aan dit duel. Knap gedaan Kowet!

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl